Spela från 30-dagarsakivet via WIFI till min internetradio

Hej! Jag har en PC med Widows 10, och WIFI i huset, Jag har köpt en internetradio SANGEAN WFR-29C som via WIFI kan spela de flesta förekommande radiokanaler, samt spela upp strömmade musik från Spotify och nedladdad musik i Windows Media Players bibliotek. Men jag lyssnar ofta på gamla radioprogram via 30-dagarsarkivet. Hur kan jag få över de till min radio?
Med vänlig hälsning
Hans Kallberg

Kommentarer

  • Hej Hans!
    Jag har försökt läsa in mig på din anläggnings manual, men inte riktigt förstått vilket sätt att lyssna som är enklast för ditt behov:
    WFR-29C - Sangean Europé (engelskspråkig PDF)

    En metod som borde fungera med några av våra program, är att ladda hem dem till datorn sedan spela upp på samma sätt som du gör med nedladdad musik via WMP:s bibliotek. Här kan du se vika program som är nedladdningsbara på detta vis:
    Program att ladda ned/poddradio

    Funkar det för dina behov, tror du? Annars, hur går det till när du till exempel spelar upp från Spotify? Ju bättre vi förstår hur det fungerar, desto större är möjligheten att ge bra hjälp! (Annars kanske din återförsäljare, som vet mer än vi om den specifika radion, kan hjälpa dig?)
    Annika Webbmaster
  • Hans såg mitt svar i en avisering via mejl, men såg inte att det i det mejlet fanns en länk till denna webbsida, så svaret kom i ett eget inlägg!

    Jag kopierar över Hans svar hit (så att vi samlar allt om ärendet på samma sida):
    -------

    Till Annika.
    Hej igen!
    Ref. till Ditt mailsvar 17-10-18. Det gick inte att svara Dig direkt på mailet, så jag tar det på detta sätt.
    Tack för att Du engagerar Dig! Jag har frågat återförsäljaren och de som har service för radion, men de har inte kunnat hjälpa mig.
    Det går säkert att ladda ned program från 30-dagarsarkivet till WMP, och därifrån kunna spela upp det i radion. Men hur stor del av ert programutbud går att ladda ned? Dessutom är det lite omständigt att först ladda ned filen innan den går att överföra till radion.
    Det finns en särskild Spotifyfunktion i radion. I PCn's Spotifyprogram vade jag "Anslut till en enhet", där radion fanns med. Efter detta val, och val "Spotify" på radion så funkar det, trots att Spotify endast streamar ut musiken.
    Jag skulle önska att det streamade ljudet från 30-dagarsarkivet, på samma sätt, direkt kunde överföras via WIFI:n till radion. Dvs. att det streamade ljudet direkt kunde överföras till t.ex. WMP, eller på något annat sätt så att radion kan få in ljudet. Via internet-funktionen i radion hittar jag alla SR.s kanaler. Man kan tänka sig att även SR's 30-dagarsarkiv kunde finnas som en slags kanal.
    Blev Du nåt klokare?
    Detta är en fantastisk liten högkvalitativ radio som annars kan mycket och som har ett bra ljud. Den har en fin färgdisplay, klockradiofunktioner och laddar sina batterier då nätspänning är ansluten. Jag saknar bara ovan nämnda funktion.

    Med vänlig hälsning
    Hans Kallberg

    -------

    (Svar på själva frågan kommer senare, eftersom detta är något som tar lite tid för oss webbmastrar att undersöka.)
    Annika Webbmaster