Spela enstaka nyhet orsakar uppselning av alla nyheter i SR Play för IOS

Om man gå in på Nyheter och väljer att spela en enstaka nyhet så fortsätter spelaren ändå att spela upp nästa och nästa avsnitt.

Får man en pushnotis och klickar på den så spelas bara det nyhetsklippet upp, så då funkar det korrekt.

Kommentarer

  • Tack, jag ber Ios-teamet att kika på detta, så återkommer de eller jag om vi inte kan återskapa felet själva och behöver mer information!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Detta är egentligen ingen bugg, utan "ett förväntat beteende" i spellistorna på iOS.

    Att det är förväntat betyder dock inte att vi tycker att det är bra och vi ska släppa en funktion för att du själv ska kunna styra över automatisk vidarespelning, något vi arbetar på just nu. Någon prognos för när vi kan lansera den förbättringen kan jag tyvärr inte ge.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    I senaste versionen av appen har vi gjort spellistorna mer flexibla, men vi hr förstått att vi behöver förbättra gränssnittet så att det blir tydligare att lyssnaren kan styra detta - och hur. (De största problemen rör avsnitt, där lyssnare som vill höra dessa i ett svep inte ser hur de ska starta spelkön, samtidigt som andra lyssnare ofrivilligt får sina nedladdade avsnitt uppspelade i en följd.)

    Med nyhetsklippen är det nog enklare att se hur du gör. I nedre vänstra hörnet av spelaren finns det en ikon som ser ut som en stiliserad punktlista. Den ikonen går att nå från alla ljud du startar från en lista, och om du slår av "spelkö", kommer ljud som annars skulle spelas i en följd att istället spelas upp ett och ett - tills du slår på spelkön igen.

    Den spelkö du redan har startat påverkas inte, vilket jag hoppas att vi kan förbättra framöver. Om du vill få det att fungera omgående, får du spela ett annat ljud (t ex några sekunder P1), och därefter återgå till det nyhetsinslag du vill spela utan att trigga igång en spellista.

    Hör av dig om du behöver en tydligare beskrivning.
    Annika Webbmaster