"Spela alla" fungerar ej (Android)

Android ver 5583
1a. "Spela alla" fungerar ej för nyheter. Ett inslag spelas, sedan stannar uppspelningen.

1b. Samma problem uppstår ibland även med uppspelning från listan "Nedladdat".

2. Jag saknar en funktion för "spela alla härifrån", som inte hoppar till det första/senaste programmet vid start.
Exempelvis genom en checkbox som aktiverar automatisk uppspelning.
Det saknas även information om vilken lista det spelas från.

För övrigt är det tråkigt att appen ofta hänger sig och/eller ljudet börjar hacka och kräver omstart.

Må väl!

Kommentarer

  • Hej Staffan!

    Det vanligaste skälet till att det inte fungerar med Spela alla, är att du har någon form av batterisparande funktion påslagen (vilket tyvärr är grundinställningen i många mobiler) och därför behöver ändra den inställningen för vår app.

    Tyvärr ser det olika ut i olika mobiler. På de flesta mobiler bör detta fungera:
    • Tryck på Inställningar > Batteri
    • Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    • Välj istället Alla appar och se till att Play-appen inte är optimerad
    • Starta om mobilen för att inställningarna ska slå igenom
    Några mobiler har dock sina egna varianter. Två som jag ofta kommer i kontakt med är Samsung och Huawei, så jag länkar till inlägg om hur man löser problemet där. Har du någon annan modell där det inte fungerar som ovan, så hör av dig och berätta vilken!

    Inställningar för Huawei

    Inställningar för Samsung

    Lycka till!
    Annika Webbmaster