Sparade favoriter försvinner vid ominstallation

Hej!

Ibland händer det att man måste installera om appen. Senast var det för att det inte gick att spela upp någonting längre. Alla infofält var bara null när man försökte starta ett program. Jag installerade om och nu fungerar det igen men alla mina favoritmarkeringar är borta. Det skulle vara bra om de gick att spara och återställa eller importera på en ny enhet. Trevligt också om det gick att  synka mellan enheter så man kunde  fortsätta där man var på en annan enhet.

Mvh
Christer

Kommentarer

  • Hej
    Ja tyvärr försvinner allt kopplat till appen om man gör en hel ominstallation.
    Ofta hjälper det att starta om smartphonen från grunden för att komma till rätt med de problem du hade, men det hjälpte alltså inte i ditt fall?
    Jag skickar förslaget om att spara undan data före ominstallation vidare till utvecklarna. Att synka mellan olika enheter låter som ett större projekt, som också rimligen kräver inloggning.
    Mvh
  • Hej! Det här har också jag funderat över ett längre tag. SR-appen behöver kunna erbjuda ett inloggat läge för att på riktigt kunna hantera kontouppgifter, historik och inte minst, favoriter. Det är inte bara vid ominstallationer av nya telefoner man blir drabbad av att börja om från början, utan även vid tillfällen där man själv eller via hjälpprogram tar bort cache/rensar telefonen för att spara utrymme. SR-appen har utvecklats och utvidgats med fler funktioner än att bara spela poddavsnitt och direktsändningar (tack för sökfunktionen som sökte på metadata!) så ett inloggat läge är bara ett naturligt steg!
  • Tack för dessa kloka tankar, som de kolleger som ansvarar för appens utveckling får del av!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster