Sovtimer Ios 11

Sovtimer för radio fungerar inte längre

Kommentarer

  • Hej!

    Jag kan inte återskapa detta själv, men andra lyssnare rapporterar in samma fel, så vi undersöker var felet ligger.

    Blir det likadant oavsett om du lyssnar direkt på en kanal eller på ett program i efterhand?
    Annika Webbmaster
  • Spelar ingen roll om jag lyssnar på direktstreaming eller lyssnar i efterhand. Sovtimern har slutat fungera. Har funkar perfekt ända tills för nån vecka sen.
  • Jag använder SR-appen för iPhone.
  • Uppdaterade SR-appen för 3-4 dagar sen och då slutade sovtimern fungera, felet ligger sannolikt i den senaste uppdateringen av appen, version 19.10.6 för iPhone.
  • Tack.

    Felet drabbar lyssnare med Ios 11 och vi hoppas kunna lösa det snart.
    Annika Webbmaster
  • Hej hej! Tog ner en uppdatering av appen nu men sovtimern fungerar fortfarande inte efter installation av denna uppdatering.

    //Karin
  • Har samma problem. Väntar på lösning och bättre sömn...
  • Men, att jag inte kom att tänka på det tips jag brukade ge lyssnare för sex år sedan, innan vi hade en sovtimer i appen! Det finns nämligen en inbyggd funktion i Iphone och Ipad som är krångligare att beskriva än vad den är att använda! Den borde jag ju ha tipsat om direkt, men jag trodde då att felet snart skulle vara åtgärdat ...
    1. spela det du vill somna till i valfri app (tipset fungerar nämligen även för exempelvis ljudböcker och låtlistor i andra appar)
    2. starta den inbyggda klockfunktionen och "Timer"
    3. ställ in hur många länge du vill att ljudet ska spelas
    4. under valet "När tiden går ut", väljer du längst ner i listan "Sluta spela"
    Jag lovar att även ta reda på hur det går med att lösa problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Vi har försökt återskapa detta fel, men det går inte.

    Hur har det gått för er? Kvarstår felet?
    Annika Webbmaster
  • Problemet var löst i och med senaste uppdateringen av appen. Nu funkar det som det ska.
  • Så bra!
    Annika Webbmaster