Sonos via iPhone - SR play program

Hej!
Jag ser av diskussionen att många har problem med att lyssna på SR play program i Sonos, t ex via iPhone eller iPad. Jag har försökt med de lösningar ni har antytt i flera av era svar men inget hjälper. Apple play vill veta vilken URL som gäller. Tunein hittar inga poddar alls från SR.

Kommentarer

  • Hej Ulf!

    Det finns andra appar än Tunein, som jag tycker verkar fungera bättre med våra poddar.

    Leta istället upp våra program i Stitcher eller Deezer.

    Av olika skäl som jag inte är helt klar över, är det svårt för oss på Sveriges Radio att se till att Tunein har tillgång till alla kanaler och program. I Stitcher och Deezer har vi själva större möjlighet att påverka detta. Om du saknar någon programserie där, får du gärna kontakta podd@sverigesradio.se.

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Det verkar fungera bra med Stitcher - många poddar dyker genast upp. Men inte andliga sånger - programmet heter kanske nåt annat?

    Hälsningar

    Ulf

  • Bra att det verkar fungera!

    Alla program finns tyvärr inte tillgängliga på detta sätt, utan bara de som vi har tillgängliga för nedladdning.

    Till exempel saknas musikprogrammen, som Andliga sånger.

    Här ser du vilka program du kan förvänta dig att finna:
    Program att ladda ner/poddradio

    Och hur lyssnar du då på Andliga sånger i Sonos? Jo, genom att slå på P1 söndagar kl 06.03.

    Det finns även sätt att koppla ihop Sonos med Iphone eller Ipad via något som kallas Airplay, som borde göra så att du kan lyssna via den vanliga appen eller hemsidan, men jag vet inte om det fungerar på alla Sonos-enheter:
    Så här spelar du musik på Sonos via AirPlay

    Med den tekniken, borde det gå att lyssna även på Andliga sånger i Sonos - när du vill.

    Annika Webbmaster