Sommarprat 1985 Lundell

Sommarprat
Ulf Lundell hade ett sommarprat 1985. Jag är intresserad av spellistan från programmet. Spec ett operastycke med en kvinnlig sångerska
Mvh
Anna-Kari Gelius
Västerås

Kommentarer

  • Hej AnnaKari!

    Även om programmet ligger ute för efterhandslyssning (med musiken bortklippt av rättighets-skäl) så har vi inte låtlistor kopplade till detta avsnitt:
    Ulf Lundell 1985

    Däremot så kan man dels höra en liten snutt av de stycken som spelas, och dels på- eller av-annonserar Ulf många av låtarna i programmet.

    Jag har bara "skumlyssnat", men hör mycket som jag känner igen från min egen LP-samling. Nick Drake, Bruce Springsteen, Tom Waits ... Om du kan lyssna igenom programmet igen och notera vid vilka tidpunkter vi kan höra de låtar du är mest intresserad av, så försöker jag hjälpa dig att kartlägga dem. Sommaren 1985 var jag sexton år, och hade mer koll på musik än vad jag har numera, så mycket kan jag nog plocka själv.

    Annars ordnar jag ett musik-quiz bland mina vänner och kunniga kolleger. (Alternativet att använda en musik-igenkänningstjänst finns också, men quiz är roligare!)

    Det är löser vi säkert!

    Vid vilken tid hör vi opera-stycket, till att börja med?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen
    Operastycken kommer ca 14 min in i programmet och börjar med musik på harpa!
    Tacksam om vi fick fram det
    Mvh
  • Men, jösses, du fick ju aldrig svar på detta!

    Nu skapar jag ett mini-musik-quizz till mina kolleger. Denna länk gör att de kommer direkt till det ställe där Längtan frågar "om han har den där plattan kvar":
    Ulf Lundell 1985: Börja lyssna från 13 min

    Återkommer!
    Annika Webbmaster
  • Väl bekomme:

    https://youtu.be/bfXdexjxSio

    Om mitt svar blir en smula fånigt, så beror det på mina tävlingsregler:

    Första pris blir att jag berättar för lyssnaren att just du löste detta – och försöker göra det med enbart Ulf Lundell-citat.

    Fast det har jag inte tid med. Så jag nöjer mig med två:

    1. Du kanske säger Norrköping, det är en jävla stad, då har du aldrig...
    2. .... träffat vinnaren Ludde: En man som fyllt 40 ...
    Grattis till min kollega Ludde från Norrköping alltså.

    Och hoppas verkligen att det är rätt stycke!
    Annika Webbmaster