Sommaravsnitt laddas ner av sig självt

Hej! Några avsnitt av sommar fortsätter att laddas ner flera gånger om. Till exempel så har Marie och Gustav Mandelmanns avsnitt samt Claes Månssons avsnitt laddats ner så många gånger under sommaren att min surf vid två tillfällen har tacit slut och jag vet inte vad jag kan göra för att stoppa det. Vill jättegärna få hjälp!

Kommentarer

  • Hej Susanne!
    Hur laddar du ner? Använder du nåt program typ itunes?

  • Hej! Jag går in på sveriges radios hemsida och sidan för de olika sommarpraten. Där kan man direkt välja att ladda ner.
  • Det är alltså i din telefon det här händer? Och i en webbläsare?
    Får du alltså flera versioner av samma ljudfil?
    Förlåt för många frågor, men jag har inte stött på det här problemet förut.
  • Ja just så.
  • Vi får försöka återskapa detta problem. Vilken webbläsare använder du?
  • Hej Susanne!

    Det låter som ett problem som jag har sett förr, som drabbar Samsungs egen webbläsare.

    Ulla-Carin, som fick problem med en fil som laddades om gång på gång, skrev:
    Det verkar som nedladdningen alltid startar när jag t ex trycker på en viss länk till Boplats i Göteborg.

    Jag hittade en Reddit-tråd om detta ämne:
    My phone keeps randomly downloading the same file repeatedly. I can't find Download Manager to make it stop.

    Där stod det:
    Check the tabs in your browser of choice as well. You may have downloaded something that opened a new tab to that direct download page and any time the page is getting reloaded, it downloads the file. I'd just clear all your tabs in the browser if you can't pinpoint which one is initiating the download.

    I Ulla-Carins fall var det nog just omladdning av en viss sida i telefonens webbläsare som var felet. Den länk hon fick i utskicken från Boplats Göteborg verkade ha laddat om alla flikar i webbläsaren. Felet försvann när hon stängde ned alla webbläsarens flikar.

    Även lyssnaren Maria som drabbats av felet, har fått utskick från just Boplats Göteborg, men det kan säkert finnas andra saker som gör att en viss flik i webbläsaren laddas om med ofrivillig åter-nedladdning av poddfiler eller annat som följd.

    Det som händer är alltså att något får din webbläsare att ladda om den flik där du har laddat ned vårt program första gången, och när den laddas om, tankar den hem prograammet på nytt. Om du kan hitta rätt flik och stänga den, eller stänga alla flikar, så ska felet inte upprepas.

    Jag hoppas att detta var mer klargörande än förvirrande, annars är det bara att fråga! Hoppas också att du inte har fått för stora problem med att ett och samma program fyllt din telefons lagringsutrymme. (Får du problem att radera de nedladdade filerna, så hör av dig!)
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag tror att jag förstår! Ska testa!
    Tack så mycket!!