Sommar i P1 webb musik

Jag trodde att Sommar i P1-programmen gick att lyssna på med musik i 30 dagar, men hittar bara aktuella program med förkortad musik, för webb och nedladdning. Måste man höra programmet på aktuell sändningsdag för att slippa förkortad musik?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Alla säsongens avsnitt ligger kvar med musik till och med 30 dagar efter sista avsnittet för denna sommar, alltså 30 dagar efter Laleh Pourkarims program den 16 augusti, vilket innebär den 15 september.

    Vi försöker lägga ut Sommar i P1 så att programmet är tillgängligt som podd - versionen utan musik - redan klockan 7.00 på morgonen den dag programmet sänds. (Är det ett livesänt avsnitt, går det förstås inte!) Versionen med musik finns däremot tillgänglig först efter sändning, runt 14.30.

    Kan problemet bero på att du alltid börjar lyssna innan klockan 14.30? Testa i så fall att lyssna på ett avsnitt som vi sänt tidigare och se om du då kan lyssna med musik.

    Själv lyssnar jag på Camilla Lifs program från igår:
    Sommar med Camilla Lif
    Annika Webbmaster
  • Jag hade laddat ner alla sommarpratare för att jag inte skulle hinna lyssna på dom inom 30 dagar efter sista programmet. Men de går inte ens att lyssna på som nedladdade. Konstigt. Varför är det så? Kan ju inte vara en fråga om rättigheter då musiken är borta.
  • Hej Christer!

    Jag har ett par olika förklaringar till vad som kan ha skett. Jag tror mest på den första:

    Du har laddat hem versionen med musik
    Versionerna med musik försvann nu den 17 september (tror jag), alltså 30 dager efter sändningen av sista avsnittet. Då försvinner de även om du laddat ned dem i appen.

    Versionerna utan musik ligger kvar "för evigt", så tack och lov kan du fortfarande lyssna på programmen!

    De var inte korrekt nedladdade
    Om du laddat hem dem den senaste veckan (och i synnerhet om du har en telefon av märket Honor), kan du ha drabbats av samma fel som Luca här:
    Varför försvinner nedladdade avsnitt automatisk?

    Hör av dig i så fall, så att vi kan hjälpa dig att bli av med problemet.

    Vi har en bugg
    Det skulle även kunna vara något nytt fel i appen - men i så fall är du den första som rapporterar in den.
    Annika Webbmaster