Sömlös uppspelning i dina nya avsnitt

När jag går in på Dina nya avsnitt, visa alla och spelar upp ett avsnitt så har det börjat bli så att jag inte kan lyssna på ett enstaka avsnitt, utan avsnittet efter börjar spelas upp direkt. Hur kan jag stänga av den sömlösa uppspelningen? Som jag förstod det var det det man hade 'Min lista' till.
Vänligen
Jenny

Kommentarer

  • Hej Jenny!

    Starta spellista från valfritt avsnitt
    Denna funktion finns i Min lista, men även under Nedladdat och Dina nya avsnitt, det vill säga alla de ställen där det tidigare fanns en knapp för "spela alla".

    Istället för den knappen, går det nu att starta uppspelningen i en följd från valfritt avsnitt om du startar ett avsnitt medan du fortfarande befinner dig i listan, som här i Nedladdat-vyn. Funktionen går dock att slå av och på.

    Om denna funktion är påslagen, så spelar du alla avsnitt i en följd genom att trycka den bild där play-knappen finns, alltså just som du brukar göra!

    Om du istället trycker på texten till höger om avsnittsbilden, där det står vad det är för avsnitt och hur långt det är etc, så kommer du till just det avsnittets sida - och lämnar listan. Om du därefter trycker på play, så spelas bara det avsnittet upp, utan några efterföljande avsnitt, så som du vill att det ska fungera.

    Det är alltså skillnad mellan att trycka på bilden (startar ljud i listan) och att trycka på texten (går till det avsnittet, där du kan starta ljudet utanför listan).

    Slå av funktionen
    Som jag skrev, går listan att slå av helt. När du spelar upp ett avsnitt som en del av en lista, ser det ut så här. Notera ikonen, "den stiliserade listan", nere till vänster:

    Det är där du kan slå av eller på spelkö-funktionen. Och eftersom du inte är intresserad av denna funktion, föreslår jag att du helt slår av den. Vill du senare lyssna på flera nedladdade avsnitt i rad (exempelvis i Min lista), kan du enkelt slå på den igen!

    Annika Webbmaster