Sökresultat verkar slumpartade

När jag söker i SR-appen efter P4 Extra visas avsnittet från 25 april 2020 märkt Dagens P4 Extra överst. Övriga avsnitt är märkta med P4 Extra med ...
Undrar om någon kan döpa om avsnittet till P4 Extra med Erik Blix ?

Kommentarer

  • Hej Tina!

    Jag vet. Vi får tusentals avsnittsträffar i vad som verkar vara rätt slumpartad ordning. Men ovanför dessa avsnitt, finns det två programträffar, P4 Extra och P4 Extra Gästen! Det är den förra du är ute efter. Om du trycker på den, når du alla avsnitt av P4 Extra i tidsordning, med det senaste avsnittet överst.

    (Bilden nedan har jag lånat från när jag skrev ett liknande svar om Karlavagnen, men jag hoppas och tror att den gula ramen ändå hjälper dig att se vad jag menar med programträffarna!)

    Avsnittsträffarna fungerar bättre om du är ute efter ett specifikt avsnitt och söker på innehåll från detta. Om du till exempel minns att du hörde ett inslag om att det fötts en elefantunge på någon djurpark, kan du söka på p4 extra elefantDu får då tre sökträffar - och förmodligen är det avsnitt du ville hitta ett av dessa! Den metoden funkar dock inte alltid med P4 Extra, som ju tar upp flera ämnen i varje avsnitt, eftersom den bygger på att det ord du söker med ingår i den korta beskrivning som redaktionen har skrivit. För program där varje avsnitt har ett mer sammanhållet tema, som Jukeboxen i P4 eller Karlavagnen, är det enklare att söka upp ett visst avsnitt.

    Lycka till!

    Annika Webbmaster