Sökningar i SR:s arkiv

Hej!
Hur långt tillbaka i tiden kan man söka i arkivet?
Jag fick tips om inslaget "Republik eller monarki" i Öppen kanal 1974, som skall ha sänts i repris någon gång under det senaste halvåret.
Hur söker jag det om det nu finns tillgängligt?
Mvh
Peter Björlin

Kommentarer

  • Hej!
    Vid sökning på "Republik eller monarki" på webben (inte appen) får jag fyra träffar. En är tablån från sändningen 9 september 2016. En annan är en Godmorgon, världen-sida med bl.a. en ljudlänk till hela prgrammet (56 min).
  • Hej
    En hel del program som sänts nattetid finns inte för efterhandslyssning. Så verkar vara fallet här. Sändningen gick, som supporter skrev, 9 september förra året strax efter 3 på natten.
    Det jag kan tillägga är denna programinformation:

    Republik eller monarki? Debatt och telefonväkteri från 1975. Medverkande i studion är bl a ordföranden i Republikanska klubben, Moderata och Socialdemokratiska ungdomsförbunden. Programledare Birgitta Karlström och Ingvar Lundin. Från 1974
    (Jag förmodar 1975 är en felskrivning eftersom 1974 skrivits på flera ställen i sammanhanget)
    Men dessvärre hittar jag ingen lyssnalänk. Kanske finns möjlighet att köpa programmet i vår butik
    https://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2574
    Mvh
  • Lyssningslänken fanns igår kväll. Den är borttagen nu, antagligen för att hela program inte ska ligga bland klippen.
  • Hej
    Min kollega Annika letar bättre än jag. På denna sida finns länken kvar
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3097&artikel=3704685
    Mvh
  • Aha! Jag måste ha blandat ihop länkarna, inte heller jag är väl lika alert som din kollega Annika.
  • Tack för gott försök supporter!
  • 😀