Sökning med VoiceOver

När jag går in under fliken Sök i Iphone-appen för att söka efter ett program ska jag trycka längst upp till vänster för att börja söka. Tyvär säger VoiceOver "Sök rubrik". Det gör att man tror att det är rubriken på sidan och att man därför letar längre ner för att hitta ett sökfält. Det skulle vara bra om rubriktaggen togs bort och om det istället stod "Sök efter program och avsnitt. Dubbeltryck för att börja skriva".

Kommentarer

  • Tack för denna återkoppling, som jag framför till app-utvecklarna!
    Annika Webbmaster
  • Hej Henrik och förlåt det sena svaret!

    Jag vill bara följa upp att sökfunktionen fungerar bättre nu. Hör av dig annars!
    Annika Webbmaster
  • Tack! Det fungerar bra nu.
  • Så fint!

    Hör av dig om du märker fler konstigheter framöver. Den hjälp vi får av er som "kan appen" och vet hur den borde funka med VoiceOver värderar vi högt.

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster