Söker på Ekot

Hej!

På min Samsung-telefon, i SR-appen så när jag söker på Ekot så kommer allt utom Ekot upp. Det första som kommer upp är Ekonomiekot, sen Ekots lördagsintervju, sen Ekot granskar, sen måste man trycka på "Visa fler" för att få fram Ekot. Vore det inte mer logiskt om det låg tvärt om. En liten sketen grej som jag stört mig på länge nu 😀

Tack för allt annat som är bra både på appen och SR.

Kommentarer

  • Jag håller med. Mycket irriterande. Hela sökfunktionen skulle behöva ses över, men det är tyvärr något vi inte mäktar med här och nu.

    Jag brukar själv gå in på Senaste nyhetssändningarna, som finns strax under sökrutan, vilket är en snabbare väg till Ekot.

    Fast än oftare går jag in under Nyheter i appens nederkant och lyssnar på Toppnyheter. Nyheterna i listan Toppnyheter kommer i hög grad från Ekot, och för mig passar det sättet att lyssna ofta bättre än att lyssna på en "inspelad FM-sändning", mycket beroende på att jag där kan "svepa förbi" sådant jag hört eller inte är så intresserad av (vilket kan ske även för mig – som tycker att jag är intresserad av rätt mycket ...)

    Men om jag vill lyssna på ex. vis Lunchekot, så är vägen Senaste nyhetssändningarna enklare än att söka.

    Hoppas att du har nytta av dessa tips!
    Annika Webbmaster