Snabbspolning

Musikrevyn lyssnar jag på som podd i er app. Snabbspolningen fungerar inte när jag vill spola framåt eller bakåt när jag kopplat upp via BT eller via kabel från telefonen till bilradion eller till mina hörlurar.

Samma har inträffat ex vis när jag lyssnat på Filosofiska rummet, då via en podapp. Ett program om relationer i pandemin, fungerade inte heller. I ett senare program om gränser mellan människa och natur fungerade snabbspolningen.

Tacksam för förklaring, ev åtgärder från er eller min sida..

Vänliga hälsningar
Leif

PS: har tagit del av tidigare "insändare", men inte blivit klokare. Uppfattar att problemet kvarstår.

Kommentarer

  • Hej
    Jag undrar om det kan hänga ihop med vilket ljudformat som används.
    Skulle du kunna testa hur Snedtänkt Med Kalle Lind beter sig?
    (Den vet jag alltid är bara poddfiler).

    mvh
  • Hej
    Jag vet inte vilket ljudformat SR använder. Gissar att Musikrevyn har samma som övriga program i den egna appen. Som nedladdad podd är det mp3.

    Konstigt att en episod inte fungerar men väl nästa i samma nedladdade program (Filosofiska rummet).

    Så jag skulle uppskatta om ni kunde återkomma med ett tydligare svar. En ledtråd för SR är ju att undersöka Varför det Alltid fungerar i Snedtänkt med Kalle Lind. Teknikerna hos er torde kunna finns svaret.
  • Filosofiska rummet har både sändningsljud och podd, så att det fungerar ibland där är nog för att du ibland fått podden istället för sändningen.

    Men när du säger snabbspola - menar du att hoppa framåt eller bakåt i 15-sekunderssteg?

    mvh