Snålklippt inslag med Lena Andersson i Godmorgon Världen

En halv minut av inslagets inledning saknas och ljudet börjar med Lena Anderssons svar på en föregående fråga man inte fått höra, vilket ger ett intryck av att det börjar mitt i något. Även i slutet saknas programledarens avrundning av inslaget.

https://sverigesradio.se/artikel/7560097
> 8:06 min
> Publicerat kl 10.47
> Lena Andersson kommer nu ut med en ny roman - "Dottern" - en berättelse om folkhemmets upplösning.

Det är bra att inslagen i avsnittet finns på programmets startsida, men det vore bra också om det fanns en hänvisning till tidpunkterna i originalavsnittet, som ju bör finnas tillgängliga då någon utfört arbetet med att klippa ut inslagen.

Jag undrar också om inslagen kan göras åtkomliga på Sveriges Radios öppna API.
https://sverigesradio.se/api/documentation/v2/index.html

Kommentarer

  • Hej Johannes!

    Du fick aldrig svar på detta. När det gäller ljudfiler som är fel, poddar som inte kommer ut eller texter som borde formuleras om, så är det mer effektivt att ta kontakt med redaktionen (här gmv@sverigesradio.se) än att gå via detta forum! Vi blir en flaskhals i kontakten, och det är ju trist för alla parter.
    Det är bra att inslagen i avsnittet finns på programmets startsida, men det vore bra också om det fanns en hänvisning till tidpunkterna i originalavsnittet, som ju bör finnas tillgängliga då någon utfört arbetet med att klippa ut inslagen.
    Även det är ett önskemål som jag framför till redaktionen.

    Samtidigt är detta något som vi på helst bör ha en rent teknisk lösning på. Den dag vi har "ankarlänkar" i längre sändningar, är tyvärr fortfarande avlägsen, men jag vet att det är något som många lyssnare och kolleger är intresserade av. I min väldigt suddiga kristallkula, anar jag att något sådant kommer i en avlägsen framtid.

    Önskemålet om inslagen i API:t vill jag skicka vidare till utvecklarna.

    Är det i första hand som rena ljud eller är det ett flöde med text och ljud du efterlyser?

    De senare finns i den här typen av länkar, så redan idag finns det ju möjlighet att bygga någon typ av länkflöde.
    https://sverigesradio.se/godmorgon-varlden/textarkiv

    Det finns även en RSS-feed som kanske fungerar för ditt behov?
    https://api.sr.se/api/rss/program/438
    Annika Webbmaster