Slippa nyheter

Hej. Förslag, nu när det finns kanaler via internet önskar jag att det går att välja bort nyheter, och istället få en låt spelad. Att behöva lyssna på nyheter en till två gånger i timmen är för mycket. Men jag gillar att lyssna på pratet. Kan ni inte göra så man kan få välja att istället för nyheter höra en låt som är lika lång som nyheterna?

Kommentarer

  • Hej
    Jag har svårt att tänka mig att man tar bort nyheter där de finns idag i direktsändning. Men vem vet vilka kanalalternativ som kommer i en framtid? Något vi laborerar med är mer personaliserat utbud i våra Play-appar. Och på sverigesradio.se kan du gå in på olika program du gillar och klicka i Lägg till i min lista. Denna når du sedan via förstasidans meny http://sverigesradio.se/sida/minlista , om du använder samma webbläsare som den du valde avsnitt i. Där kan du nu också spela upp avsnitten utan avbrott.
    Mvh
  • Hej och tack för svar. Förlåt om jag var otydlig men syftade på att det skulle finnas ett val i appen om att "Ersätt nyheter med låt" så man enkelt slapp nyheterna. För det vore toppen om det gick att göra och tänker att det är en ganska enkel teknisk lösning.

    Min lista låter som ett bra alternativ, men då kräver det att man aktivt letar upp radio man vill lyssna på, ibland är det skönt när man får saker serverat och bara behöver välja kanal.
  • Hej!
    Nyheter är ju en stor och viktig del av vårt innehåll, så jag har precis som min kollega ovan svårt att tro att dessa ska gå att ta bort. Då finns ju våra kanaler som endast sänds på webben istället. Vilken musik är det du är intresserad av?
  • Hej! Tack för svar. Jag är inte intresserad av musik bara, som jag skrev i första inlägget gillar jag att lyssna på pratet (men även musiken), men kan tänka mig att lyssna på musik istället för nyheter. I dagens samhälle finns nyheter så lättåtkomligt, att få höra samma nyheter varje halvtimme blir lite som reklamen på tv, irriterande. I appen skulle kunna finnas en enkel inställning, lite som man i bilen kan välja bort att få musiken avbruten av trafikmeddelanden skulle man kunna välja bort nyheter. Det skulle jag uppskatta.
  • Ok, då förstår jag. Jag ska tipsa utvecklarna om ditt önskemål!