Skriftlig information

Det är jättetråkigt att ni numera inte lägger ut era reportage i text också, som jag upplever att ni gjorde i mycket högre grad förr. Det är otroligt många människor som missar informationen i era ofta utmärkta reportage på grund av detta. Jag har löst era svar när andra, t.ex. hörselskadade påpekat detsamma, så jag vet vad ni har för svar. Men återigen, otroligt många människor, inklusive jag själv, missar informationen eftersom man kanske inte har tid att lyssna utan vill läsa. Trist utveckling från Sveriges radio.

Kommentarer

  • Hej Maria och förlåt sent svar (och troligen just den typ av svar du redan tagit del av)!

    Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar och har tyvärr inte kunskap nog att svara bra på den här typen av frågor. Jag hänvisar därför till ett blogginlägg som Elle-Kari Höjeberg, tillgänglighetsansvarig för vårt utbud, skrev i våras:
    Text och transkribering ingen lätt fråga för Sveriges Radio

    Trevlig sommar
    Annika Webbmaster