Skolministeriet på appen

Hej, tack för en bra app. Dock kan jag inte hitta Utbildningsradions program skolministeriet på eran app!? Kanske söker jag bara dåligt, men även om skulle jag vilja lyssna på programmet. Med vänlig hälsning, Greger Östberg

Kommentarer

  • Hej Greger!
    UR:s program finns i en egen app som heter UR Play. Där ska du hitta programmet Skolministeriet.

  • Väldigt konstigt - man lyssnar på P1 och kanske inte vet att det råkar vara ett UR program. Hur har ni tänkt att man ska hålla reda på det. Knappast intressant eller relevant för lyssnaren. Samla ihop allt på ett ställe tack. I synnerhet när det gäller sökfunktionen. Annars bara vilseledande.
  • Hej Bengt!

    Du har helt rätt, det vore absolut bättre om alla program du kan höra i Sveriges Radio även gick att lyssna på (eller åtminstone att hitta) i Sveriges Radio Play! Vi som lyssnar borde inte behöva bry oss om ifall ett visst program produceras av Sveriges Radios dokumentärredaktion, P4 Skaraborg, ett externt produktionsbolag eller UR.

    Att just UR:s program inte går att få med på Sveriges Radios hemsida och i vår egen app, är extra svårt att förstå. Både UR och vi själva har ju snarare ett uppdrag där vi vill nå ut, och är mindre fokuserade än vad en kommersiell aktör behöver vara på att få besökssiffror till just våra egen app och hemsida. Jag tipsar dagligen om olika sätt att ta del av vårt innehåll på andra plattformar än våra egna ...

    Det som lägger krokben är (med reservation för att jag inte har förstått hela problemet), att våra avtal med upphovsrättsliga organisationer inte medger dubbelpublicering hos både UR och oss. Vi arbetar för att lösa det, men hittills har vi inte lyckats.

    På min lista över förbättringsområden i vårt "digitala utbud", är detta problem sedan länge ett av de problem vi webbmastrar ser allvarligast på.

    Om du har något speciellt avsnitt av Skolministeriet som du vill ha hjälp att finna, så hör av dig, för jag har blivit rätt bra på att leta upp våra UR-program ...

    Trevlig helg och tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster
  • Tack för utförligt svar! Synd att det ska var så komplicerat att syftet motverkas men skönt att ni är medvetna om och prioriterar att lösa detta. Tills vidare googlar jag så kanske jag hittar det jag letar efter lättare. Med vänlig hälsning, Bengt
  • Tills vidare googlar jag så kanske jag hittar det jag letar efter lättare.

    Bra. Och om sökmotorerna inte är med dig, så hjälper vi som sagt gärna till!
    Annika Webbmaster