Senaste trafikrapport på startsidan i Play

hej, jag hade tidigare en app som bara gjorde en sak, den spelade senaste trafikrapport från stockholmstrafiken.
Super smidigt , ett tryck bara 😀
Nu funkar inte den längre, pga iOS uppdateringar.
Förslag, skapa en möjlighet för att kunna starta senaste trafikrapport direkt från startsidan på SR Appen, och att få välja vilken trafik (stad).

Kommentarer

  • Hej Christofer!

    Du kan få till den funktionen i vår app Sveriges Radio Play. Gör så här:
    1. Gå in under Program och leta upp Trafikredaktionen Stockholm
    2. När du är inne i det flödet där du ser alla avsnitt från Trafikredaktionen Stockholm, klickar du på hjärtat uppe vid "P4-bilden" så att hjärtat blir vitt, vilket innebär att du har följer denna "programserie"
    3. På appens startsida (Hem) finns olika delar. Överst är det länkar till våra direktsändande kanaler, sedan kan det variera något (vi testar lite olika ordning på innehållet), men hos mig är det just nu Nyheter från Ekot, där under Utvalt för dig och sedan Nya avsnitt från program du följer. Och eftersom Trafikredaktionen levererar nya "avsnitt" (varje trafikmeddelande är som ett sådant), så kommer du garanterat att hitta de senaste trafikrapporterna där!
    Hoppas att detta löser ditt behov av att enkelt kunna nå trafikrapporterna. Om inte, eller om det inte gick att följa min beskrivning, så hör av dig, så får vi klura vidare över vad som kan lösa ditt behov på ett enkelt sätt. (Att utveckla en ny app är att lösa behovet på ett extremt komplicerat sätt, så jag hoppas verkligen att vi kan få ordning på detta utan den tidsåtgång och kostnad som den lösningen skulle innebära!)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi har något problem med att trafikflöden i appen inte uppdateras så snabbt som de borde, vilket gör att den metod jag tipsade om ovan inte fungerar som det är tänkt. Vi arbetar för att lösa problemet!
    Annika Webbmaster