Senaste avsnitt i Internetradio

Hej!
Jag lyssnar via min internetradio och använder en sökväg för alltid få senaste avsnitt. För t ex USA-podden ser den ut så här: http://sverigesradio.se/topsy/senastepodd/22712.mp3 där ju 22712 står för just USA-podden. Det fungerar bra men tyvärr så har det börjat att strula för USA-podden (blir ett avsnitt från slutet av juli), europapodden (blir ett ännu äldre) och kinapodden (fungerar inte alls). Kinapodden finns för övrigt inte med på er web i listan "Poddar & program".
MVH
Torbjörn Halldén

Kommentarer

  • Hm ... Vad är det för internetradio? Om vi inte får till en fungerande URL för senaste avsnittet, kanske det går att hitta ett annat alternativ att nå dem?

    Kinapodden saknade en liten bock i rutan "Visa i program A-Ö" i vårt publiceringssystem, vilket nu är fixat. Inom kort kommer programmet att synas. Tack för att du rapporterade in det felet!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det är en Logitech Squeezebox och URL'en fungerar bra på alla andra poddar jag lyssnar på utom just de här. USA-podden och Europapodden har fungerat prickfritt tidigare men börjat krångla under sommaren.
    MVH
    Torbjörn Halldén

  • Skumt.

    För en tid sedan försökte jag hjälpa en annan lyssnare att ta del av våra program genom sådana länkar. När han sa att det blev fel avsnitt med Europapodden och inte fungerade alls med Ekonomiekot, så trodde jag att metoden helt slutat fungera, men det stämmer ju uppenbarligen inte.

    Ska höra med mina kolleger om de vet vad som kan vara felet.

    Att bytta till https istället för http i början av länken kan vara en sak att testa - men jag tror inte att det bör påverka.

    Med just Squeezebox har jag för mig att en lyssnare på eget initiativ har utvecklat en funktion som rör poddarna - men får återkomma om vad det var. Det kanske inte har någon relevans för det du har behov av alls.
    Annika Webbmaster
  • Jag testade med samma länkar direkt i min dator och det blir samma fel så vi kan utesluta att problemet ligger i Logitechradion. Jag tycker snarare att det tyder på att filerna i katalogen http://sverigesradio.se/topsy/senastepodd/ som skall innehålla senaste avsnittet inte är uppdaterade för USA-podden och Europapodden och helt saknas för Kinapodden. Någon kanske inte har kopierat in den senaste filen eller hur detta nu skall gå till.
  • Någon kanske inte har kopierat in den senaste filen eller hur detta nu skall gå till.
    Detta ska ske med automatik, men för att automatiken ska fungera kan det finnas någon manöver vi missat att göra.

    Jag fick samma fel i datorn (liksom lyssnaren jag länkade till i mitt förra svar) så helt klart är det något som inte fungerar som det ska.

    Det felsöker vi- Samtidigt (och eftersom jag inte vet hur vi kommer att lyckas) vill jag se om vi kan hitta ett annat sätt för dig att lyssna.

    Har du en egen Logitech Media Server eller använder du dig av mysqueezebox.com ?

    Den Squeezebox-tjänst jag nämnde att en lyssnare har utvecklat, har jag nu letat upp. Den kräver LMS, och jag vet inte i vilken mån den kan hjälpa dig att nå avsnitt (eller ens om den fungerar längre), men kika gärna:
    Squeezebox-plugin med Sveriges Radios kanaler och poddar

    Annars kanske du kan nå våra poddar via antingen Tunein eller appen "poddsändningar" (som enligt uppgift ska finnas inbyggd i Logitecs firmware)? Eller är det kanske den appen som används idag?

    Om supporten verkar förvirrad, så är det korrekt. Squeezebox är en intressant plattform som till stor del verkar fungera så pass bra som den gör tack vare kärleken från er som använder den - men det gör att det finns lite olika sätt att gör liknande saker och att det är svårt att snabbt förstå hur den hämtar innehållet.
    Annika Webbmaster
  • Hej Annica och tack för svar.
    För min del är det bara intressant att få länkarna att fungera såsom de gjort tidigare så jag hoppas att er felsökning blir framgångsrik. Det är ju lite konstigt att det fungerar på de alla andra poddar men inte på just dessa tre som ju verkar tillhöra samma "syskonskara" om du förstår vad jag menar.
    Med förhoppning om snar lösning.
    Torbjörn Halldén

  • Hej
    Jag misstänker starkt att detta har att göra med att dessa poddar publiceras på ett nytt sätt.

    Vi ska titta på varför de inte dyker upp i 'kommande avsnitt' på avsnittssidorna, så då kan vi samtidigt titta på varför de inte dyker upp under senaste poddar (antagligen löser en fix båda problemen).

    mvh
  • Hej Annica och Karolina!
    Hur går det med detta ärende?
  • Hej igen Annica och Karolina!
    Hur går det med detta ärende?
  • Förlåt att vi inte hunnit återkoppla!

    De senaste dagarna har vi haft fullt upp med att jaga en allvarlig och lyssningskritisk bugg, så vi har inte riktigt hunnit följa upp detta.

    Det är inte glömt, men inte heller löst. (Det senare ser du ju själv.)

    Jag hör om Karolina har mer info än så. Den idé hon fick om skillnaden mellan de flöden där det fungerar och de där det blir fel, är korrekt, vilket åtminstone är ett stort steg i rätt riktning.

    Tack för att du ser till att vi inte tappar bort detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag vill återigen påminna om att detta problem ännu inte är löst. Det är märkligt att det skall vara så svårt att fixa till...

  • Hej
    Det är något som finns i vår backlog att titta på, men har i nuläget inte högsta prioritet.

    mvh