Lyssna på P4 Plus i Göteborg?

Vill kunna lyssna på P4 plus om det går här i Göteborg och på vilken frekvens?

Kommentarer

  • Hej Torbjörn!

    P4 Plus är i första hand en webbkanal, som du alltså kan lyssna på i mobiltelefonen, via datorn och via radioapparater som hämtar ljudströmmar via internet. Webb-kanalen sänder dygnet runt.

    Däremot går det inte att ta emot kanalen på en FM-radio i Göteborg, utom när kanalen samsänds med P4 Göteborg (och övriga P4-kanaler). Här kan du se när detta är inplanerat under den närmaste tiden (men tiderna kan ändras med kort varsel):
    https://sverigesradio.se/artikel/da-hors-p4-plus-i-radion

    Hoppas att du har möjlighet att lyssna antingen under samsändningarna i FM eller när det passar dig via datorn eller mobilen. Om du behöver hjälp för att få webblyssningen att fungera, så hör av dig igen!

    Annika Webbmaster