Scrolla tablåer från tidigare dagar.

Har sr-play i min iphone. Hur får jag fram tidigare tablåer för kanalerna?

Exempel:klickar direkt och väljer att klicka på p1 >, dvs pilen på höger sida. P1 visas från direktsändning och framåt, men ej bakåt vilket jag vill. Är ofta intresserad av vad jag missat från föregående dagar och vill ha möjlighet att scrolla. Funkade på androidtelefoner men ej med ifånen.

Kommentarer

  • Hej Kaj och förlåt att du aldrig fick svar!

    På något vis råkade din fråga markeras som om den redan var besvarad, och det var av en slump jag såg att det inte stämmer.

    Som du skriver, finns funktionen i Androidappen sedan länge, och ska komma även för Iphone. När, vet jag dock inte. Och tills dess finns det tre tips ...

    Vad sändes nyss?
    När du startat en kanal, kan du "svepa åt sidan" och på det viset nå de program som sänts de senaste tre timmarna. Faktum är att dessa tre timmar ofta täcker mina egna behov.

    Vad sänds nästa vecka?
    I och med att P1 har en relativt regelbunden tablå, kan det hjälpa att se hur det ser ut nästa vecka vid samma tid. Låt säga att jag vet att jag hörde ett spännande program om en jämställdhetsaktivist på 1800-talet igår kväll, alltså en torsdag. Genom att kika på hur tablån ser ut kommande torsdag, kan jag se att det kanske kan ha varit ett program i UR:s serie Bildningsbyrån: Tänka mot strömmen. Genom att sedan söka upp den programserien i appen, hittar jag det aktuella avsnittet:
    Bildningsbyrån - tänka mot strömmen: Sofie Sager - 1800-talets metoo

    Webbens tablå
    Tablåerna finns på hemsidan, som funkar bra i mobilen. Du når dem från respektive kanals sida (här sverigesradio/p1/), men på min skärm (med den textstorlek jag har inställd?), gömmer sig länken under "mer":

    Jag ber åter om ursäkt över att vi missade att svara dig, och hoppas att det inte avskräcker dig från att höra av dig med frågor och förbättringsförslag framöver!

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det tog väldigt lång tid, men nu är äntligen en tablå som fungerar bakåt i tid verklighet även i Iphone-appen.

    Den är fortfarande alldeles för svår att hitta till, vilket förstås måste förbättras! Men om du går in på "direkt" i appens nederkant och trycker på "text-delen" av en kanal, där det står vilket program som sänds nu, så når du tablån för den kanalen.
    Annika Webbmaster