Play Android: Hamnar i toppen av lista när jag backar

När man scrollat ner i ett program, tex p3 dokumentär, så väljer jag ett program för att läsa vad den handlar om innan jag bestämmer mig om det är den jag vill lyssna på. När jag då trycker bakåt så börjar man längst upp på den nyaste igen. Det innebär att man varje gång måste scrolls neråt hela tiden. Inget stort problem men vore skönt om man slapp ? MVH Jens

Kommentarer

  • Hej Jens och tack för att du tog dig tid att beskriva detta problem, som vi är väl medvetna om!

    Att lösa felet är tydligen rätt svårt (men något som vi förstås behöver göra), så jag berättar om en funktion som jag hoppas i alla fall förenklar lyssningen något:
    Min lista

    När du är i den där listan med avsnitt (i ditt fall P3 Dokumentärs arkiv), och hittar ett avsnitt som intresserar dig, kan du klicka på tre punkter som finns längst till höger på programmets "ruta". Då fäller du ut ett lager med lite olika val, utan att lämna avsnittslistan. Välj Min lista. Upprepa detta på de avsnitt som du vill undersöka närmare!

    Du återfinner sedan dessa avsnitt under Min sida -> Min lista. Om det visar sig att ett visst avsnitt var något du redan hade hört kan du ta bort det avsnittet från listan genom att svepa det åt sidan.

    Hoppas att du har nytta av tipset och att det var begripligt hur man gör! Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre.
    Annika Webbmaster
  • Detta har jag stört mig på i minst ett år nu. Blir lika irriterad varje gång. Sätt resurser på att lösa detta snabbt, har försökt leva med det men nu blev min irritation så stor att jag tänkte kontakta Er om detta problem. Bra att andra hann före! Det är ju standard överallt, att man kommer tillbaka till var man var i listan. Kolla på hur dom andra löst det ifall detta är Er övermäktigt.
  • Hej Tjommen!

    Jag framför detta till app-teamet.
    Annika Webbmaster