Schemalagd kanalväxling.

Hej!
Så här:
Jag börjar jobba 07.00 Öppnar appen och väljer mitt schema "Vardag".
07.00 - 10.00 vill jag lyssna på P1 och har därför schemalagt P1 mellan dessa tider.
10.00 - 13.00 växlar appen till P5 sthlm, men 11.30 - 12.00 har jag lunch så då tystnar uppspelningen.
13.00 - 16.00 spelar appen P3 eftersom jag valt det
16.00 stänger appen ned mitt schema.

Jag ska kunna skapa flera scheman och namnge dem.

mvh
Rolf Larsson

Kommentarer

  • Vilket spännande förslag!

    Inspirerades du av någon liknande tjänst när du kom på förslaget? Jag hör mig annars för om funktionen redan finns på någon annan plattform än våra egna, för även om vi gillar förslaget, så är det inget vi har, eller är på väg att utveckla. Ännu.

    Jag skickar vidare det till mina kolleger som arbetar med "personalisering", som vi kallar de tjänster som anpassar innehållet efter lyssnarna på olika vis, men som än så länge har fokuserat på avsnitt i efterhand och inte på kanaler.

    Om detta kan du läsa här:
    Därför startar vi personaliseringsteamet

    Och:
    Rekommenderat för dig: Personaliserat innehåll i Sveriges Radio Play

    Och:
    Dokumentärsamlingar i Sveriges Radio Play

    Stort tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Kom på det själv då jag ofta missar att byta från p5-sthlm till p3-nyheter klockan 13 😀 och missar en del av det jag vill lyssna på (jo jag vet att det finns som podd).

    Jo och det skall naturligtvis gå att hoppa in och ur schemat, så om jag kommer till jobbet klockan halv nio skall jag kunna välja schemat och det "startas där klockan är".
  • Ok 😀

    För att minska risken för att missa att byta kanal, föreslår jag att du lägger in ett schemalagt larm i telefonen för vardagar klockan 9.58 som påminner om att byta från P1 till P5 och så vidare. (Bör gå på alla plattformar där vår app finns.)

    Kan det hjälpa något?
    Annika Webbmaster