Satir som Tankesmedjan behövs

Jag undrar varför ni avskedat tankesmederna och stängt ner tankesmedjan som program? Det är valår och politisk satir behövs mer än någonsin i detta landet! Podden som ersatt tankesmedjan sedan påsk är helt uddlös och det känns som att smederna inte vågar säga flasklock. Det blir ytterligare ett program med "fördumningsradio" (tex i likhet med PP3) som är helt intetsägande och bara spär på fördomar.

Jag är otroligt ledsen och besviken på att ett av de få programmen värda att lyssna på tagits bort. Det känns som att ni fallit offer för politiska påtryckningar och gett efter för ickedemokratiska värderingar genom att stänga ner/begränsa programmet i den milda grad att det blir totalt intetsägande. Detta i ett läge där istället vi behöver stå upp för dessa värderingar och är i stort behov av knivskarp politisk satir.
Skäms!!
/Sviken trogen lyssnare

Kommentarer

  • Hej!

    Detta är ett forum för teknisk support, och frågor om vårt innehåll kan jag som webbmaster av begripliga skäl inte besvara så bra som jag skulle önska.

    Det är bättre att rikta din kritik direkt till redaktionen:
    Kontakta Tankesmedjan

    Alternativt till Cajsa Lindberg, cajsa.lindberg@sverigesradio.se, som är kanalansvarig för P3. (Hon får del av detta.)

    Även Lyssnarservice tar emot den här typen av återkoppling:
    https://sverigesradio.se/lyssnarservice

    Tack för att du bryr dig om vårt innehåll, vår trovärdighet och integritet! Jag hoppas och tror att du kommer att känna dig mer hemma med de nya tankesmederna och få större förtroende för vår publicistiska integritet när de blivit mer varma i kläderna. För visst ska satir ska vara vass, annars är det bara slöseri med din och vår tid.
    Annika Webbmaster