Sång från den gamla forntiden?

Hej!
För något år sedan hörde jag en kvinna från byn Kattuvuoma som sjöng en sång troligrn på finska. Det jag minns var att hon hette Stöckel i efternamn och programmet gick i P1. Det kan ha varit inspelning på fonografrulle? Vi är ett fåtal äldre människor med rötterna från denna by som önskar få reda på om denna inspelning finns kvar?
Vänligen
Lars-Göran Hansson

tnk.hsn@hotmail.com

Kommentarer

  • Hej Lars-Göran!
    Ursäkta det sena svaret. dessvärre kan jag inte hitta något alls kring detta. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Du minns inte i vilket program inslaget var, så jag skulle kunna skicka det vidare till rätt redaktion?