Sändningar på andra språk/andra språk på webben

Hej!

Jag är en trogen P1are som bott utomlands länge. Nu har jag idén att ett väldigt bra sätt för min partner — som inte pratar svenska — att lära sig om svensk samtid, kultur, politik och historia, inför att vi flyttar till Sverige, är att lyssna på P1! Så min fråga är:

Vilka, om några, sändningar finns på spanska, engelska, eller italienska? Och:
Vilka, om några, webb-inlägg (d.v.s. nyhetsinlägg) är översatta till något av ovanståemde språk?

Tackssm för svar