Samsungs webbläsare: Ljudet kunde inte hämtas

Detta inlägg är utbrutet från en annan tråd där direktlyssning inte fungeradeDet är dock två olika fel och genom att skapa en ny rubrik hoppas jag att andra som drabbas av samma fel som Annika H beskriver enklare hittar till denna tråd!
/Webbmaster-Annika

-----------------------------

Hej !
Samma problem som Maria fast i mobilen. Kan inte höra direktsänd sport. Då hittas inget ljud men att lyssna på gamla program fungerar klockrent ....

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Till att börja med tycker jag förstås att det är tråkigt att du har problem, och hoppas att vi snart kan lösa dem!

    Stämmer felmeddelandet?
    Det finns ett par liknande felanmälningar som får samma problem (kan inte lyssna direkt) men utan något felmeddelande. En lyssnare beskriver det så här:
    När jag trycker på start-pilen ändras symbolen från en triangel till en fyrkantig box där en nivå går upp och ner som om det startar. Men inget ljud.

    Även om du som lyssnar (eller inte lyssnar i det här fallet - tyvärr) inte tycker att det spelar så stor roll om det står något meddelande i spelaren eller inte, så spelar det stor roll för oss som felsöker, så vi vill ha rätt bild av felet!

    Vår sajt och Samsungs webbläsare får problem
    Ett fåtal lyssnare som besöker vår hemsida med Samsungs inbyggda webbläsare har rapporterat in problem att lyssna direkt.

    Det problemet gäller dock inte alla besökare och vi har inte lyckats återskapa felet själva. Det gör att vi har svårt att felsöka, så än så länge är den hjälp jag kan ge snarast inriktad på att hjälpa dig att hitta ett annat sätt att lyssna som du fortfarande tycker är enkelt - men där allt fungerar!

    Samma sajt, men i annan webbläsare

    Ett alternativ är att installera Google Chrome, Firefox, Opera eller annan webbläsare som fungerar på Android. De är gratis.

    Samma webbläsare men annan sajt
    Det kanske fungerar att behålla samma webbläsare, men istället gå till mini.sr.se, vår sajt för enklare mobiler. Du hittar våra kanaler på denna sida:
    http://mini.sr.se/kanaler

    Om du testar, så berätta gärna hur det fungerar! Om det blir fel även på den enkla versionen av vår webbplats, ger det oss nämligen information som är bra när vi felsöker!

    Lyssna med app
    Det alternativ som de flesta lyssnare valt, är att ladda hem en app och lyssna den vägen. Det finns flera olika appar som fungerar. Här tipsar jag om vår egen Sveriges Radio Play, men om du av något skäl inte uppskattar den, så kan jag ge förslag på andra alternativ!

    Vår egen app laddar du hem gratis här:
    Sveriges Radio Play

    Återkom och berätta mer om hur felet yttrar sig hos dig och hur det eller de alternativa sätten att lyssna som jag föreslagit fungerar! Vi vill lösa detta, men eftersom vi inte kan återskapa felet själva, är vi beroende av att få hjälp att förstå oss på felet från er som drabbats!
    Annika Webbmaster
  • Hej !

    Ja det är precis som personen beskrev , en fyrkantig box där nivån går upp och ner men inget ljud hörs. Ibland har även meddelandet " Ljudet kunde inte hämtas" kommit upp .
    Mycket märkligt .
    Nu gjorde jag det enkelt för mig och laddade hem appen du föreslog. Och , nu fungerar det iaf klockrent !!
    Så glad för det.
    Tack !
  • Så bra att du är nöjd med appen och tack för att du tog dig tid att berätta lite mer om felet!
    Annika Webbmaster
  • Fungerar bra men när ex sporten har extrasändning för lokalsändning går den inte hitta. Typ; hockeyextra, speedwayextra. 🙁
  • Hej Ari!

    Extrasändningarna hittar du under Direkt i appens nederkant. Där finns det dels en flik som heter Kanaler och sedan en som heter Extrasändningar. Under Extrasändningar hittar du ishockey-matcherna med mera.

    Hoppas att du med den hjälpen kan ta del av även extrasändningarna i appen!
    Annika Webbmaster
  • Ops! Hur kunde jag missa den? Tack för snabbt svar och ha nu en fin dag!
    😄👍
  • Va bra att du ställde den frågan Ari ....Jag har också tänkt som du .
    Alltid lär man sig något.
  • Ni är långt ifrån ensamma om att inte se den vägen in till kanalerna ... Vi behöver förtydliga detta på något vis!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster