Samsung VL351 högtalare dyker inte upp som valbar i iPhone enhetslista.

Kommentarer

  • Hej!

    Hjälp mig att förstå!

    Syns alltså högtalarna på Google home-vyn (ovanför Samsung TV), men dyker inte upp om du skrollar nedåt (under Mu-so Qb) på den andra vyn?
    Annika Webbmaster
  • (Så många enheter är jag inte van att se, för övrigt!)
    Annika Webbmaster
  • Ja precis. Den syns i Samsung SmartThings appen där den benämns AV men Mu-So Qb är sist i listan över tillgängliga enheter.
    De övriga enheterna har AirPlay.
  • Hej igen och förlåt dröjsmålet!

    Just problem med specifika enheter är tyvärr något vi inte alltid kan lägga så mycket tid på, men nu har jag läst manualen för Samsung VL351:
    Manual (pdf)

    Ett fåtal ljudtjänster (som Spotify) finns det ett inbyggt stöd för, men det finns inte för andra musiktjänster, ljudböcker och radioappar som vår Play-app. Där måste du ansluta på något vis!

    Vår app har stöd för Airplay, Bluetooth och Chromecast. Som du själv skrev, så är de enheter du ser i övrigt anslutna via Airplay, och eftersom det inte fungerar på denna enhet, får du testa att ansluta med exempelvis Bluetooth (se manualen sida 163).

    Jag vill även passa på att tipsa om att vi har en Google Home-app:
    Lyssna på de senaste nyheterna via Google Home

    Kanske kan den fungera för dina behov?
    Annika Webbmaster