Samsung galaxy s10 och pushnotiser

Hej, jag får inte pushnotiser i min telefon, Samsung galaxy s10. Har testat att avinstallera och installera igen.

Kommentarer

  • Hej Nina!

    Fungerar notiserna från andra appar?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En kollega tipsar om att aviseringarna kan ha råkat bli avslagna i själva systeminställningen.

    Långpressa på ikonen
    Jag hoppas att det ser ut så här hos dig (beskrivningen är hämtad från en annan Samsung-modell):
    Långpressa på app-ikonen, så bär det finnas ett val Aviseringar en bit ned. Se till att detta är påslaget för Sveriges Radio Play!

    Gå via Inställningar
    Om den metoden inte fungerar, så testa att gå via Inställningar > Aviseringar > Sveriges Radio Play

    Eventuellt ser du bara de appar som skickat aviseringar den senaste tiden, men då ska det gå att ändra till "visa alla".

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej, det verkar inte funka ändå. Har gjort som du sa. Fick inte något om den senaste livesändningen om Storbritannien. (Jag jobbar på P4 Gbg och får mejlen om sändningarna.) Detta är min privata telefon som jag gärna vill få pushar i såklart. Det borde ju kunna gå?
  • Ok, jag vet att andra lyssnare (däribland flera kolleger) har haft samma problem med just Samsung, men det löstes innan sommaren. Jag kollar upp om felet har återkommit hos dem:
    Inga pushnotiser i appen

    Några apputvecklare som har Samsung Galaxy S10 har sagt att notiserna fungerar hos dem, så vad det än är som ställer till det för dig, verkar det inte vara något generellt fel.

    Vi testar om det går att locka fram notiserna så här:
    Gå in i appen under Min sida -> Inställningar och hjälp och tryck på Pushnotiser.

    Ändra någon av inställningarna där, så att du till exempel tar bort Extrainsatta nyhetssändningar. Ändra sedan tillbaka så att det är som du vill ha det (exempelvis Extrainsatta nyhetssändningar, Lokala nyheter från P4 -> välj P4 Göteborg och kanske någon grannkanal och Viktigt meddelande till allmänheten påslaget samt "huvudreglaget" Tillåt pushnotiser påslaget).

    Genom att du gör en förändring, skickas dina inställningar på nytt till appen, och om något varit fel i den databas som styr vilka pushar du får, kan detta då rättas till.

    Hoppas att du förstod hur jag menar att du ska göra – och att det hjälper!
    Annika Webbmaster