samma app mobil som i dator

Hej! Älskar public service och appen jag laddat hem där jag kan lägga till saker i min lista etc och ha koll på grejer. Ladda ner en app till datorn och hoppades skulle vara samma.verkar inte finnas någon "inlogg". skulle vara praktiskt att ha samma app/tillgång t mitt bibliotek och lyssnade på datorn. Kan man d?
 Vänligen

Kommentarer

  • Hej!

    Vad har du för mobil och för dator?

    Med vår egen app/hemsida kan jag inte lösa det, men funktionen finns på andra plattformar, och jag vill veta vilket eller vilka alternativ jag ska tipsa om!
    Annika Webbmaster
  • Hej och Tack för snabbt svar 😀
    Mobil är Sony X1A.
    Dator är Lenovo Legion Y720, win10.

    Tack
  • Ok!

    Apparna Pocket Casts och Sticher har båda en synk-funktion som gör att historiken från exempelvis Pocket Casts Android-app följer med till webb-versionen av Pocket Casts och vice versa.

    Läs mer här:
    How to Keep Your Podcasts Synced Between Devices

    Jag har inte testat hur väl detta fungerar och inte hört så mycket från lyssnare heller. Det närmaste är nog en lyssnare som 2016 berättade att han var nöjd med Pocket Casts synk-funktion i en tråd som egentligen handlade om något annat.

    Om du testar någon av tjänsterna, vill vi förstås gärna höra hur just detta fungerar!

    Information om Pocket Casts på svenska:
    Surfa.se: Uppgradera ditt podcastlyssnande

    Stichers hemsida (engelska):
    https://www.stitcher.com/
    Annika Webbmaster
  • Aha, okej. Så vad menas här?
    För mig inte tydligt. Ska jag ta bort sr appen på min mobil och dator och ersätta samtliga med en av de föreslagna varianterna? El kan jag behålla min sr på mobilen (som jag gillar väldigt mycket) och installera något av förslagen på datorn, och då ska synk fungera?
  • Jag förstår att det blev otydligt!

    Du behöver inte ta bort vår app för att få exempelvis Pocket Casts att fungera, men synkningen kommer endast att gälla i Pocket Casts. Den fördelen är nog störst om du konsekvent lyssnar via just Pocket Casts (eller Stitcher konsekvent). Då blir det samma lyssningshistorik etc, och en stor fördel är att du exempelvis kan lyssna på en dokumentär via Pocket Casts i mobilen på väg till jobbet, och sedan använda Pocket Casts på datorn för att fortsätta lyssna på samma avsnitt på din arbetsplats (om du har ett arbete där det går att lyssna och arbeta samtidigt).

    I Stitcher och Pocket Casts saknas dock musikprogram och direktsändningar.

    Jag vet inte om det blev så mycket klarare?

    Ditt önskemål om någon form av synkning mellan olika plattformar i våra egna lyssningstjänster har jag framfört till rätt kolleger. Tack för det förslaget!
    Annika Webbmaster