Samlade dokumentärer

Lyssnar mkt på dokumentärer i radio. Hade ingen aning om att även sporten har dokumentärer. Kan de få plats bland övriga dokumentärer, lättare att hitta, större utbud.

Kommentarer

  • Hej Ylva!

    Vissa program är ju svåra att kategorisera. Är Juniornyheterna nyheter eller barnprogram? Är P3 Musikdokumentär musik eller dokumentär? Och Radiosportens dokumentärer, som du själv påpekar, är ju dokumentärer fullt ut, ändå har vi kategoriserat dem som sportprogram.

    Att det system vi har endast medger en kategori per program är alltså inte helt bra, men bättre än hur det var när alla program själva fick bestämma. Väldigt många program bockade i alldeles för många ämnen, med följden att de flesta kategorier var så fulla av program att de var oanvändbara för att leta upp det man egentligen är intresserad av.

    Vi är medvetna om problemet och försöker hitta lösningar som gör det enklare att hitta bra innehåll!

    Förutom Radiosporten Dokumentär, så sände vi för några år sedan en serie som hette Sportdokumentärer i P3 (totalt åtta stycken)De programmen kan du också lyssna på i appen eller från webben:
    Radiosporten Dokumentär
    Sportdokumentärer i P3

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster