Samla versionsnyheter för appar och webbtjänster

Hej, tack för svaret om versionsnyheter (se referenslänk).

Ett förslag är att sammanställa och samla versionsnyheter för applikationer riktade mot konsumentledet, så som funktionalitet i mobilappar och webbapplikationer, på en plats,
exempelvis som en artikellista under utvecklingssidorna på webben. På så vis kan man få en bättre förståelse för vad som händer i gränssnitten mot användarna.

Just nu förefaller t.ex. utvecklingsbloggen på webben som ganska sporadisk och torftig, i det närmaste övergiven. Senaste inläggen är från 3 juli och 17 juli, det är nästan två månader sedan.

Exempel på versionsnyheter i app (citerat från inlägg):

https://kundo.se/org/sverigesradio/d/min-lista-planerade-funktioner/#c2664897
  • I våra appar står det faktiskt lite information om vad som är nytt i den senaste releasen:
    Nytt i appen denna gång:
    * En ny direktmodul på hemskärmen
    * Appen meddelar nu tydligare användaren när man tappat uppkopplingen
    * Låtinfo syns igen på kanaler utan program (P3 Star et al)
    * Minispelaren kommer ihåg rätt ljud när appen startar igen
    * Appen ska dra mindre data i bakgrunden

Kommentarer

  • Tack, Johannes, jag skickar detta förslag till den som är ansvarig för utvecklingen av apparna.