Kan inte lyssna hos UR, evig laddningssnurra

Hej!
Ända sedan jag hörde slutet på detta program på radio, har jag velat höra hela. Men uppspelningen har inte fungerat trots flera försök sedan dess! Varför..?
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/947720?programid=3837

Tacksam för svar!
Ulrika
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Har du följt den länk som finns längst ner? Den som går till UR- play. Det är bara där ljudet finns. Där kan finnas ett problem dock. Det verkar inte fungera att lyssna i Chrome just nu. Prova i så fall en annan webbläsare.
    Mvh
  • Här är alltså en länk till programmet hos UR-Play:
    http://urplay.se/program/199491-skolministeriet-hjarnforskning-pedagogik-sant

    Problemet i Chrome hos UR beror på att de använder en teknik som heter Flash och att Chrome inte längre tillåter det, om användaren inte uttryckligen säger att det är okej.

    Gör så här för att lösa detta:

    1. Klicka på det informations-i som finns till vänster om adressfältet i webbläsaren
    2. Gå ned till Flash
    3. Välj Tillåt alltid på den här webbplatsen
    (Se bild)

    Därefter står det ett meddelande högst uppe på sidan om att de nya inställningarna börjar gälla när sidan uppdaterats, och en knapp "hämta igen". (Se bild)

    Ladda om. Därefter bör du kunna lyssna!

    Jag har varit i kontakt med kolleger hos UR och de beklagar problemet och hälsar att de arbetar på att byta ut Flash-spelaren mot en annan teknik som inte ger detta problem.

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret