Ipad: Saknar ljud på Radioapan

Hej,

Radioapans kojträd på Apple saknar ljud. Ser att vi är många med samma problem. Något som är på väg att åtgärdas?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jonas!

    Visst gäller detta Ipad? Du har nog råkat komma åt ljudinställningarna och slagit på "ljudlöst". Därmed har du stängt ned följande ljud.
    • Varningar
    • Notiser
    • Ljudeffekter
    • Spelljud
    Radioapan-spelet hanterar ljuden som ett spel.

    Däremot har du kvar volymen på "Medieljud", som är det som reglerar exempelvis Bolibompa, Youtube och att lyssna på Sveriges Radio.

    Åtgärda så här:
    1. Svep uppåt från skärmens nederkant för att komma åt Kontrollcenter
    2. Kontrollera att knapparna för Ljud av och Stör ej inte är aktiverade.
    Återkom gärna och berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag kunde komma åt kontrollcenter genom att dra snett nedåt från högra hörnet. Där var tyst läge påslaget.
    Stängde av det och sen fungerade det fint!

    Tack för hjälpen.

    Mvh Jonas
    Bästa svaret
  • Så bra!

    Jag markerar ditt svar som "bästa svaret" så att andra med samma problem enkelt hittar din tydliga beskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jag saknar ljud på radioapan. Vet ej vad som är fel, stör ej läget är inte på och ljudet är på max. Andra appar fungerar ljudet på men inte radioapan.
  • Du har nog råkat komma åt ljudinställningarna och slagit på "ljudlöst". Därmed har du stängt ned följande ljud.
    • Varningar
    • Notiser
    • Ljudeffekter
    • Spelljud
    Radioapan-spelet hanterar alltså ljuden som ett spel. Däremot har du kvar volymen på "Medieljud", som är det som reglerar många andra appar, exempelvis Bolibompa-appen och Sveriges Radio Play.

    Åtgärda så här:
    1. Svep uppåt från skärmens nederkant (eller från övre högra hörnet) för att komma åt Kontrollcenter
    2. Kontrollera att knapparna för Ljud av och Stör ej inte är aktiverade.
    Återkom gärna och berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster