Saknar information om musiken i P2 Världen (Tunein)

Hej og hilsen fra DK. P2 Verden er verdens bedste kanal :-)
Men hvorfor kan jeg ikke længere se kunstner/ sang navn når jeg bruger "Tunein"?
Det var muligt før :-(

Kommentarer

  • Vill även jag veta.
  • Hej!

    Vi håller med om att det är väldigt tråkigt att informationen om vad som spelas just nu inte längre fungerar i flera internet-radiomottagare. Det var en bra tjänst som gav ett mervärde, i synnerhet för kanaler som P2 Världen, som spelar musik som inte hörs överallt. Att hjälpa lyssnare att stilla sin nyfikenhet är verkligen något vi gillar!

    Det går fortfarande att hitta den informationen på vår webbplats, https://sverigesradio.se, men vi vet att det inte alls är samma sak som att enkelt se informationen direkt i displayen på radion.

    Teknisk förändring
    Anledningen är att systemet som "bakade ihop" ljudströmmen med metadata var byggt för länge sedan och tyvärr inte gick att flytta med när vi gjorde andra tekniska förändringar. Att laga det är så pass komplicerat (vilket betyder dyrt) att vi har bedömt att det vore att slösa med de pengar vi får från er lyssnare.

    Det skulle nämligen bli en stor utgift som en rätt liten del av lyssnarna har nytta av. Problemet är stort för er som drabbas, och att ni tog er tid och berättade att ni saknar informationen är i sig ett tecken på det.

    Drabbar "externa plattformar"

    De ljudströmmar där vi hade sådan "inbakad metadata" bygger på en teknik som vi inte längre använder på vår egen sajt (men som på inget vis är "förlegad") eller i vår egna appar som Sveriges Radio Play och vår egen Sonos-app. På våra egna tjänster fungerar alltså informationen fortfarande. För er blir problemet självfallet inte mindre av att veta att ni som märker av försämringen är relativt få. Men jag nämner det, eftersom det bidrar till att vi tyvärr inte kan lova en snabb lösning.

    En ny funktion - men på sikt
    På längre sikt vill vi bygga en ny tjänst som hanterar metadata och fungerar både på vår egen sajt och för er som lyssnar via fristående spelare.

     Tack för att ni berättade att detta är viktigt för er. Och tack för att ni lyssnar!
    Annika Webbmaster
  • Ok tak :-)
  • Vill bara nämna att jag lyssnar mycket på tyska kanaler där fungerar det klanderfritt
    till och med en rumänsk kanal där det fungerar jättebra.
  • Vi är medvetna om att det fungerar sämre hos oss än hos många andra.

    Även om den här typen av information inte är något vi åtagit oss att presentera, så ligger det i vårt eget intresse att våra tjänster fungerar väl, så jag tackar för att ni är tydliga med att detta är en tjänst ni saknar.

    Annika Webbmaster