Saknade ljudfiler i Vetenskapsradion Historia

Hej! Det verkar saknas en del äldre avsnitt av Vetenskapsradion Historia. Det gäller till exempel "Ceuta – Europas första koloni" från 2/1 2016, "När ståndsriksdagen försvann" från 3/12 2015 och "Ia Drang 1965 – där Vietnamkriget började" 12/11 2015. Många fler program som saknas för nedladdning. Får felmeddelande om att filen inte kan hittas.

Kommentarer

  • Hej Fredrik!
    Jag har bett redaktionen för Vetenskapsradion Historia att svara dig.
  • Det har inte varit möjligt att ladda ner "Vetenskapsradion historia" sen den 20 juni. Mvh.
  • Hej Fredrik.
    När jag idag kollar dina exempel finns alla att höra. Kanske åtgärdat av redaktionen? Fungerar det i din miljö?
    Hej Kenth
    Jag ser att de program du saknar är repriser från tidigare i år. Så de går att ladda ner om man söker bakåt i flödet, till perioden januari-mars i år.
    Mvh
  • Oj, det var ett sent svar. Ja, jag prövade igen efter några dagar och då fungerade det plötsligt. Sker det någon slags backup-process under natten som gör filerna temporärt otillgängliga? Kommer ihåg att jag försökte ladda ner kring 12-slaget.

    /Fredrik
  • Hej Fredrik
    Det är teoretiskt möjligt att nån process gör filer tillfälligt oåtkomliga, men om det var fallet här kan jag inte säga.
    Mvh