Rösta P4 nästa - kanalförkortningar?

Det går inte att förstå hur man ska rösta i P4 Nästa. Man ska skriva P4 följt av kanalförkortning + bidragsnummer men det finns ingen lista som anger kanalförkortning per station. Endast ett exempel där P4ost betyder P4 Östergötland. Vad är det för kanalförkortning för Örebro?

Kommentarer

  • Varför finns det fortfarande inget svar på denna fråga? Ni gör det inte lätt att rösta på P4 Nästa..
  • Hej och förlåt att svaret har dröjt!

    Tack ock lov kan ni rösta fram till den 7 juni, så jag hoppas att ni hinner i lugn och ro. (Detta är ett forum för teknisk support, och det hade förhoppningsvis gått snabbare om ni frågade P4 Nästa direkt).

    Den viktiga informationen finner ni hos er lokala kanal! Här är sidan där det står hur du ska göra, Ulf:
    P4 Nästa Örebro: Rösta på din favorit i P4 Nästa 2019

    Kanalförkortningen för Örebro är alltså öre

    Micaela, du skriver inte vilken kanal du vill veta kanalförkortningen till, men på denna sida finns länkar till samtliga kanalers P4 Nästa-sida, och där hoppas jag att du snabbt finner hur du ska skriva!
    P4 Nästa: Kontakta din lokala P4-kanal

    Jag ber kollegerna på P4 Nästa "centralt" att länka till sidan med länkar till de lokala sidorna från den sida där de skrivit exemplet med P4 Östergötland.

    Tack för att ni hjälper oss att bli tydligare, och för att ni vill bidra till att vi får rätt vinnare!
    Annika Webbmaster
  • Tack!
  • Hej
    När får man reda på om man är med P4 nästa 21?
    Mailar ni eller ringer, om man blir uttagen?
    Mvh Tom Düring
  • Hej Tom!

    Kontakta P4 Nästa hos din lokala P4-kanal, och hör vad som gäller.

    Lycka till både i denna tävling och med att sprida din musik framöver.

    Annika Webbmaster