Repristider

Varför får man inte veta programmens repristider, bara första sändningstid? Jag skulle visserligen kunna leta upp repristiderna i tablån, men det tar tid och blir krångligt.

Kommentarer

  • Hej
    Det brukar stå utskrivet längst ned på programmets sida, tillsammans med sändningstiderna.

    Mvh
  • Det var länge sedan, nästan 1 år, då jag lyssnade på mitt trevliga program Da Capo då sändningstiden numera är 23 på kvällen. Då sover jag och de flesta andra äldre personer som programmet riktar sig till.
    Finns det ingen programdirektör som begriper problemet?
    I så fall kan SR lika väl stänga av programmet.
    Många pensionärer har inte/kan inte dator och har då inte tillgång till SR play
    En av många pensionärer
  • Hej Claes!

    Detta forum är till för att ge hjälp så att även personer som har en dator eller mobil, men är osäkra på hur de ska göra för att lyssna, ska kunna ta del av den nya tekniken.

    Hur tablån läggs har vi webbmastrar däremot inget inflytande över. Skriv till lyssnarservice@sverigesradio.se med den typen av synpunkter!

    Mitt jobb är alltså att hjälpa folk med vår hemsida, och fastän du egentligen frågade om FM, så hoppas jag att du inte tar illa upp för att jag vill ge sådan hjälp ... Om du har möjlighet att lyssna via en dator, surfplatta eller mobil, så hittar du de avsnitt av Da capo som sänds i vanliga P4 här:
    Da Capo i P4

    Dessutom har vi, just för att vi kan lägga ut mer innehåll på webben än vad vi kan få rum med i den vanliga tablån i FM, ett "skafferi" med Da Capo-avsnitt som vi sänt i webbkanalen P4 Plus:
    Da Capo som sänts i P4 Plus

    Kanalen P4 Plus sänder för övrigt dygnet runt med musiken du älskar och saknat. Kanalen riktar sig till äldre och är väldigt uppskattad i målgruppen (inklusive av en mig närstående 78-åring).

    Hör av dig om du vill ha webbsupport, och, som sagt, skriv gärna till Lyssnarservice för synpunkter på Da Capos sändningstid!
    Annika Webbmaster