Repris anges inte alltid i Play

Hej,
Det vore bra om det framgår ifall ett program är en repris i Play-appen.
Konkret exempel: "Kraschen i ishavet" - det står inte någonstans att den sändes första gången 2016

Kommentarer

  • Hej Fredrik!

    Jag har nu skrivit till de kolleger som stöttar redaktionerna i hur de "ska arbeta digitalt" och berättat att vi behöver en manual för hur vi bör göra med våra återutsändningar. Alla redaktioner vill göra rätt, men att se till att information når till alla kolleger är inte helt enkelt.

    Ditt exempel med Flygkraschen i Ishavet kom till nytta, för det finns två saker som "går emot rekommendationerna". Det ena är att det inte framgår att det är en repris (helst med länk till original-avsnittet - vilket hjälper enormt på webben, men även är bra i Play), det andra är att programmet lagts ut på nytt i poddversion, vilket inte ska göras i och med att programmet redan finns ute.

    Originalet från den 25 december 2016:
    Flygkraschen i Ishavet

    Återutsändningen från den 7 januari i år:
    Flygkraschen i Ishavet

    Mer kring detta ämne finns i den här tråden på forumet:
    Markera repriser tydligt

    Tack för att du tog dig tid att skriva om detta och trevlig helg!
    Annika Webbmaster