Repetition av del av sändningen (Denon Ceol internetradio)

Har köpt Denon Ceol internetradio. Lyssnar via Tuneln. Varje gång jag startar ett SR program eller byter kanal så repeterar utsändningen de senaste sända meningarna eller musiken. Detta inträffar alltid efter ca en minut av lyssningen. Vad kan detta bero på?

Kommentarer

  • Hej Per!

    Sker detta endast då, i början av sändningen, eller återkommer den här type av repetition under sändningen? Ungefär hur ofta i så fall?

    Jag har för mig att jag felsökte ett liknande fel tidigare i år och ska försöka leta på vilka tips den till slut utmynnade i.
    Annika Webbmaster
  • Det var i högsta grad relevant, eftersom det handlar om samma fel i Heos från Denon:
    Tillbakahopp i lyssningen med Tunein i HEOS trådlösa högtalare

    Visst använder du också Heos-appen? De andra lyssnarna verkar ha fått hack-fri lyssning genom att lägga till en egen variant av ljudströmmen i lägre bitrate (kvalitet) som favorit i Tunein. Om du berättar vilken eller vilka av våra kanaler du helst lyssnar på, kan jag ge en beskrivning över hur du löser detta.
    Annika Webbmaster
  • Hej! Ja i spelaren står HEOS favoriter. Är inte så bra på det tekniska. När jag lagt in mina favoriter så styr jag sedan med fjärrkontrollen. Repetionen kommer efter ca 1 minuts lyssning. Repetionen varar ca 20 sekunder. Har aldrig tagit tiden. Ibland upplever ibland en kort repetition något längre in i lyssningen. /Per P
  • Jag lyssnar på P1, P2, P4 och P4 plus /Per P
  • Hej!

    För de lyssnare som haft liknande problem på den sida jag länkade till tidigare, Tillbakahopp i lyssningen ..., var problemen värre. Förutom det där första långa tillbakahoppet, så kom det småskutt på några sekunder bakåt i tiden var tredje minut.

    Med ditt fel, så kanske inte denna metod för att slippa avbrott är värd besväret, om du tycker att teknik är trist, men om du vill testa eller om det blir värre hos dig, är det bra att känna till att metoden finns.

    Jag beskriver hur du gör med P1:
    Gå in under hjärtat  i nederkanten av mobilens/surfplattans Tunein-app och välj "lägg till extern ljudström" ("Custom URL" på engelska versionen av appen). Där klistrar du in (eller skriver, om du tycker att det är enklare) denna länk, som spelar upp P1 i lite lägre kvalitet än den Tunein vanligen ger dig:
    https://sverigesradio.se/topsy/direkt/tunein/132.aac

    När kanalen spelas upp, trycker du på hjärtat uppe i högra hörnet, och får möjlighet att döpa om länken. Döp den gärna till ett logiskt namn, t ex Pers P1, så att du ser skillnad mellan den P1-variant du skapat och den vanliga kanalen.

    Därefter ska det gå att hitta den under Tuneins favoriter i Heos-appen.

    Gick det att följa? Och hjälper det?

    Annika Webbmaster