Regler dela nedladdning

Hej!
Hittar inte på någon enkel plats om vad som gäller för spridning av nedladdade program.
Är nedladdningen endast för att lyssna privat eller kan man göra det i grupp? Kan man ladda upp det på en digital yta och en grupp lyssna där? Självklart med hänvisningar till originalsidan där avsnittet är hämtat från.

Kommentarer

  • Hej Mathias!
    För att ljudet så gå att dela på exempelvis annan plats så har vi funktionen inbäddad spelare. Det innebär att ljudet ligger i en liten spelare med Sveriges Radio som avsändare. Du hittar inbäddningskoden om du fäller ner spelaren med lilla vita pilen och trycker på "Dela".
    Man får då en kod som kan se ut så här:
    <iframe width="100%" height="150" src="https://sverigesradio.se/embed/publication/6911205" frameborder="0"></iframe>
    Skulle det funka för ditt behov?
  • Hej!
    Ja, där har vi det! Hittade det inte. Det blir perfekt. Då kan jag dela det med gott samvete!
    Bäst att göra rätt att ha med källan och så att det blir rätt med upphovet.
    Tack för hjälpen!
  • Ingen orsak! Bra att du frågade 😀