Rapportering George Floyd

Jag ber er att undvika att beskriva mordet på George Floyd som "död i samband med ett polisingripande". Det är grovt vilseledande då det indikerar att det inte var en aktiv handling som orsakade hans död, vilket det inte råder något som helst tvivel om.
Hälsningar
Gerd

Kommentarer

  • Hej Gerd!

    En väldigt viktig fråga, men tyvärr är detta fel forum. Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar.

    För innehållsfrågor är det bättre att kontakta antingen redaktionen direkt (här kanske främst Ekot, ekot@sverigesradio.se, även om ämnet tas upp i väldigt många program) eller Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se

    Tack för att du är källkritisk och vill hjälpa oss att vara sakliga och behålla vår trovärdighet. Det uppskattas trots att det denna gång kom lite fel!
    Annika Webbmaster