Radiogodis.se (saknar äldre radioprogram)

Hej
Ni har ju satt stopp för allt det fina material som funnits på Radiogodis.se, bl a alla program med Kaj Kindvall. När kommer vi kunna ta del av det igen på Sveriges Radios hemsida.

Kommentarer

  • Hej Niklas!
    När (eller om) mer innehåll ska bli åtkomligt på vår hemsida är tyvärr inget vi webbmastrar kan svara på, men jag kan berätta lite mer om bakgrunden.

    Vi kan inte ge bort det vi inte äger själva
    Informationen som idag står på Radiogodis hemsida är säkert korrekt på ett plan:
    Att SR gör anspråk på material som de inte ens själva har kvar i sitt eget arkiv kan man tycka vad man vill om, men det finns ingen möjlighet för oss att kunna föra en rättvis kamp mot SR.

    Men det är inte hela sanningen. En stor det av det innehåll som funnits hos Radiogodis, som Kaj Kindvalls program, är nämligen något vi på Sveriges Radio inte själva får lägga ut på nätet. Vi kan nämligen inte ge bort något vi själva inte äger och det är inte vi som äger rättigheterna till musiken i programmen.

    Varsamhet med lyssnarnas pengar
    Däremot har vi förstås en annan möjlighet än exempelvis Radiogodis att förhandla med de upphovsrättsliga organisationerna för att öppna våra arkiv. Vi har försökt, men i de förhandlingar vi har fört om detta hittills, har vi bedömt att det skulle bli för dyrt, så idag har vi valt att inte använda lyssnarnas pengar till detta. Hur vi tänker om några år, kan jag inte sia om ...

    Avgörande ögonblick
    Att det finns ett stort intresse för radio-nostalgi vet vi. Vi har ett par ställen där du kan finna äldre innehåll, som här:
    Avgörande ögonblick (Nio decennier av fantastisk radio att återupptäcka och minnas)

    Bra musik har inget bäst före-datum
    Och vi sänder kanalen P4 Plus med musiken vi som varit med ett tag minns:
    P4 Plus - musik genom årtiondena till idag

    Hos P4 Plus finner du även en del äldre radioprogram, som äldre Svensktoppen och Smokerings:
    P4 Plus: alla avsnitt

    Dessa avsnitt ligger ute under 30 dagar, men sidan fylls successivt på med nya (fast gamla) program.

    Kontakta gärna P4 Plus och berätta vilken typ av program du vill höra mer av, så kanske vi kan få med det i vårt utbud!
    p4plus@sverigesradio.se

    Mycket innehåll - men för forskare och liknande

    Jag vill passa på att tipsa om att en stor del av vårt material finns tillgängligt gratis via Svensk mediedatabas om du:
    • studerar eller forskar på högskolenivå
    • är författare eller journalist
    • gör research inför konstnärlig verksamhet
    • behöver förbereda undervisning eller föredrag (lärare, föredragshållare)
    Svensk mediedatabas

    Jag vet att detta inte är en ersättning för det du önskar dig, men detta är vad vi idag, helt lagligt, har att erbjuda. Och det är ju inte att förakta, det heller.

    Hoppas att det var till viss hjälp, även om det inte var det svar du helst hade velat få!
    Annika Webbmaster
  • Det var med stor sorg och besvikelse jag upptäckte att Radogodis försvunnit! Alla gamla På minuten-program med Margareta Krook och Stig Järrel m.fl.! Julkalendrar som Trollet med den gula kepsen och Bland tomtar och troll! Och tusentals andra program. Det här var ju ett dråpslag. Svt har åtminstone "Öppet arkiv" - men vad har ni? Ingenting!! Det är alltid omöjligt att få höra gamla program igen. Jag har t.ex. velat höra "Musiken berättar" i flera år.
    Vad gäller Svensk mediedatabas är den INTE till för vem som helst, och alltså inget realistiskt alternativ.
    Ja, det här skulle man ha vetat i förväg...
    Varför ska ni alltid förstöra allt som är bra?
  • Hej Marie!

    Jag förstår att du är frustrerad, men att våra jurister gör sitt jobb och reagerar på ett uppenbart brott mot svensk lagstiftning, har jag förståelse för. Vi hamnar i en väldigt konstig situation när vi förhandlar med de organisationer som äger rättigheterna annars.

    Vi vet att Svensk mediedatabas inte är ett realistiskt alternativ för alla lyssnare, men vill nämna det alternativet.

    För en del lyssnare är SMBD till stor hjälp, som t ex Gunnar som skrev till oss förra veckan:
    Kopia av gamla program?

    På Minuten
    Hos Avgörande ögonblick finns en del program eller delar av program:Missa inte de roliga klippen här på På minutens egen sida:Här har vi fler fina inslag:
    På Minuten: Klassiker ur arkivet

    Trollet med den gula kepsen
    Den älskade serien om Trollet är ett av Barnradions mest önskade program. 1988 var ”Trollet med den gula kepsen” Sveriges Radios julkalender och sommaren 1990 sändes en uppföljare med tio program.

    Dessa tio program kan du lyssna på här:
    Tio avsnitt från programmet Trollet med den gula kepsen

    Bland tomtar och troll
    Sagorna med Olof Buckard finns på ljudbok. Hör med ditt bibliotek om du kan fjärrlåna den!
    Olof Buckard berättar sagor ur Bland tomtar och troll

    Musiken berättar
    Där har vi tyvärr inget tillgängligt, men om du gillar kombinationen av oväntad underhållning och kulturhistoria, så finns det andra bra program!

    T ex dessa:
    Text och musik med Eric Schüldt
    Rendezvous med Kristjan Saag
    Da Capo

    Och är det just Sven Hugo Persson du vill höra mer av, så har vi många program där han delar med sig av sin kunskap.

    Som här:
    En dramatiker som skrev febrig totalteater (om Peter Weiss)

    Svt har åtminstone "Öppet arkiv" - men vad har ni? Ingenting!!

    Vi  kanske inte har lika mycket, men det vi har vill jag hjälpa dig att hitta.
    Annika Webbmaster
  • Hur ser upphovsrätten ut för talade program utan musik?
    Och går det att utelämna musiken i program där musik finns?
  • Hur ser upphovsrätten ut för talade program utan musik?

    Vissa äger vi och skulle kunna erbjuda utan problem med upphovsrätten. Däremot är det ju en arbetskostnad att bygga upp en vettig tjänst för ett omfattande arkiv och att underhålla en sådan tjänst, så att vi slipper fundera över juridiken gör inte att det är gratis.

    Det är t ex den typen av program du hittar här:
    Avgörande ögonblick: Vi var där

    Andra program innehåller andra typer av skyddat innehåll, och mycket av det som lyssnare frågar mest efter är uppläsningar, dramatiska verk och sketcher, som vi alltså inte äger (fullt ut) själva.

    Läs mer här:
    Varför så lite Hasse & Tage?

    Och går det att utelämna musiken i program där musik finns?
    Absolut! Det är så vi gör med t ex Sommar & Vinter i P1, där vi erbjuder programmen i sin helhet (med musik) under en begränsad period, men där det även går att ladda hem avsnitt efter den tiden.

    Från år 2000 är listan på sommarvärdar du kan lyssna på komplett (eller i det närmaste komplett?), men du kan även finna många fina program från 1959 och framåt. Se här:
    Sommar- och Vintervärdar 1959-2017

    Att klippa ned program så att det fungerar rättighetsmässigt är dock i sig en kostnad, och för vissa program (t ex Kaj Kindvall som Niklas ville lyssna på och Musiken berättar som Marie nämnde) så blir det ju extremt ointressanta program om vi tar bort musiken ...
    Annika Webbmaster
  • Tack, ungefär som jag trodde.
    En rad andra historiska kulturyttringar omhuldas med offentliga medel. Borde även göras med radioarkivet, anser jag. Då tänker jag främst på program utan upphovsrättsliga problem.
    Finns det någon fundering hos SR att söka externa medel för detta?
  • Finns det någon fundering hos SR att söka externa medel för detta?

    Det är något jag också undrar - och tänker ta reda på. Fast än så länge försöker jag ta reda på vilken avdelning som "äger frågan".

    Det är klart att vi som arbetar med Sveriges Radios webb gärna skulle ha en liknande tjänst! Frågan är hur högt prioriterad frågan är hos svenska folket, som i så fall får betala för tjänsten (oavsett om det skulle ske inom vår befintliga budget eller om vi skulle få öronmärkta pengar för just detta).

    Bakgrunden till SVT:s Öppet arkiv är att SVT fick ett anslag på 60 miljoner från Kulturdepartementet och därigenom kunde köpa loss rättigheterna för många program.

    Läs mer här:
    Nytt avtal begränsar utbudet i SVT:s Öppet arkiv

    Än så länge har bedömningen varit att intresset från lyssnarna har varit lågt, men detta hänger förstås samman med att så mycket av vårt innehåll funnits tillgängligt på sajter utanför Sveriges Radio. Och att sådana sajter uppstod hänger samman med att vi inte erbjöd vårt innehåll, så det blev en ond cirkel.

    Önskemålen om att ta del av äldre innehåll har helt klart ökat sedan Radiogodis stängde. Om det har ökat så mycket att företagets bedömning blir att det finns ett så starkt intresse att vi bör prioritera att öppna våra arkiv? Jag vet inte.

    Men jag lovar att försöka ta reda på det!
    Annika Webbmaster
  • Och jag tänker ta reda på det både vad det gäller upphovsrättsligt skyddat innehåll och sådant vi redan idag kan erbjuda - men där vi saknar en bra plattform ...
    Annika Webbmaster
  • Låter bra.
    Jag kan nämna att Manx Radio på Isle of Man också har en skatt i sina arkiv i form av speakerljudet från mc-tävlingarna på ön seda 1964. Där fick radion projektpengar för att under ett år sammanställa och på nätet sända valda delar av inspelningarna. Sedan blev det tyvärr nej till pengar följande år och nu lär programmen säljas via e-bay.

  • Det är inte bara Radiogodis som försvunnit, Avgörande Ögonblick är knappast någon ersättning för SR Minnen.
    Där kan ni inte skylla på utomstående..

  • Jan (långt i efterhand, jag vet - förlåt!):
    Intressant exempel! Tack. Det är ett dilemma med projekt som byggs upp med tillfälliga resurser, där det sedan inte finns möjlighet att driva det när medlen är slut ... Gäller förstås inte alls enbart medier på nätet.

    Tomas (även detta ett sent svar, vilket jag ber om ursäkt för):
    Vi skyller väl inget på utomstående? Jag hoppas att det framgår att jag anser att det är vårt eget ansvar vilka prioriteringar vi gör. Sedan gör vi förstås dessa beroende av hur omvärlden ser ut.

    När SR Minnen lade ned var det många lyssnare som blev ledsna. Till exempel Anders här:
    SR Minnen?

    Jag kopierar den ´förklaring som redaktionen själv skrev då:
    Lyssningen på SR Minnens kanal är idag alltför låg och kommer därför att läggas ner till årsskiftet 2013/14.  I stället satsas resurser på att skapa bakgrunder till aktuella händelser på Sveriges Radios förstasida. SR Minnen-redaktionen vill tacka för alla roliga och intressanta programtips som kommit under årens lopp! Eftersom den strömmande kanalen nu läggs ner kan du inte längre önska arkivprogram här.

    Jag tror inte att det är någon som påstår att Avgörande ögonblick är en fullgod ersättning för en hel kanal som vi hade och nu har lagt ned sedan fyra år, för det är det absolut inte. Men det ska ju inte hindra oss från att hjälpa er att hitta det innehåll som faktiskt trots allt finns där, eller hur?

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Radiogodis var en kulturskatt till svenska folket av en svunnen tid som strypts eller kvävts ,, R.I.P Radiogodis .
  • Jag förstår att du är frustrerad, men att våra jurister gör sitt jobb och reagerar när de ser ett tydligt brott mot svensk lagstiftning, hoppas jag att du har viss förståelse för.

    Vilka program är det du saknar mest?
    Annika Webbmaster
  • Radiogodis var i princip exakt den site SR borde ha haft själva. Jag kan acceptera att det inte är möjligt att ha alla musikprogram tillgängliga kontinuerligt av upphovsrätts- och kostnadsskäl men talprogram borde inte vara samma problem.
    Ni har i praktiken INGENTING.....
    På TVsidan fungerar Öppet Arkiv rätt bra trots den kraftiga bantning som gjordes, man följer åtminstone upp aktualiteter genom att lägga upp relaterade program tillfälligt - ex: Jerry Williams, Lill-Babs och Aviciis bortgångar och har ett vettigt alternerande basutbud.
    Ryktet säger också att SR bara har en bråkdel arkiverat av det material som fanns på Radiogodis vilket jag verkligen inte hoppas är fallet.
    Problemet är väl att målgruppen för detta inte är 15-35 år och det är väl också svårt att sätta ett genusperspektiv på det vilket annars verkar vara nära på det enda ni sysslar med nu för tiden, i alla fall i P1 och kanske P2....Akademikerna härjar fritt...
    Numera ytterst begränsat radiolyssnande
    Tomas
  • Läser text varpå det framkommer att radiogodis hade mer material än SR hade själva vilket är lustigt !! Åter igen trots jurister som sköld mot folkets ilska med styrande hand av kultur och historia vad vill uppleva och lyssna på .
    R.I.P  Radiogodis & Kjell Alinge vi minns dej och hyllar dig .
  • Tomas:
    Ge gärna exempel på vilka talade program det är du saknar mest, för det är svårt att ge återkoppling på "ni har i princip ingenting". Men om jag tar de exempel du nämner, med program i samband med Jerry Williams, Lill-Babs och Aviciis bortgångar, så vet jag inte hur mycket som finns i Öppet arkiv - men nog har vi en hel del hos oss? Här är fyra bra program vardera med Jerry Williams och Lill-Babs:

    Jerry Williams:
    Jukeboxen från augusti 2015 med Jerry som programledare
    Jerry Williams - rockkungen som aldrig slutar lira (Svenska Ikoner)
    Jerry Williams på turné 1987 (Avgörande ögonblick)
    Jerry Williams Sommar i P1 från 2009

    Lill-Babs:
    Barbro Lill-Babs Svensson – vägrar att bli trampad på igen (Söndagsintervjun 2017)
    Barbro Lill-Babs Svenssons Sommar i P1 från 2001
    Lill-Babs – mer än 60 år på scen (program från 2016)
    Lill-Babs är dagens gäst (P4 Extra från 2016)

    Avicii hade vi inte lika mycket arkiverat innehåll av, men vi har med anledning av hans frånfälle sänt många program om honom, som dessa:
    Morgonpasset: Tim "Avicii" Berling 1989 - 2018
    Avicii - P3 Nyheter Dokumentär

    Ryktet säger också att SR bara har en bråkdel arkiverat av det material som fanns på Radiogodis vilket jag verkligen inte hoppas är fallet.
    Jag vet inte hur stort arkivet hos Radiogodis var, men med tanke på att 35 personer arbetade under 3,5 år med att digitalisera exempelvis 300 000 rullband och 60 000 DAT-band 16 timmar per dygn, är det svårt att tro att Radiogodis kan ha kunnat matcha det.

    Däremot kan Radiogodis mycket väl ha haft delar av vårt utbud som vi själva inte hade kvar.

    Problemet är väl att målgruppen för detta inte är 15-35 år och det är väl också svårt att sätta ett genusperspektiv på det vilket annars verkar vara nära på det enda ni sysslar med nu för tiden.

    Eftersom detta forum är till för webbsupport och den typen av kritik inte är något vi webbmastrar har möjlighet att bemöta på det vis vi skulle behöva, kan jag inte mer än snudda vid frågorna. Men med tanke på att en rätt stor del av vårt utbud riktar sig till äldre lyssnare (bland annat kanalen P4 Plus) så tycker jag att din bild är skev.

    Jag är född på 60-talet, så jag är väldigt långt från 15-35, och jag hittar väldigt mycket spännande att lyssna på.

    Ett genusperspektiv ingår i vårt uppdrag. Vi ska spegla hela landet och variationen i befolkningen utifrån ett jämställdhets- och mångfaldsperspektiv. Att strunta i genusperspektivet vore helt enkelt att inte sköta vårt uppdrag.

    Berätta gärna vad det är du inte uppskattar med att ha ett genusperspektiv! Jag har svårt att förstå varför det skulle vara negativt på något vis. (Liksom jag för övrigt har svårt att förstå vad du menar med "akademikerna härjar fritt" ... Är högre utbildning negativt menar du? Varför i så fall?)

    Numera ytterst begränsat radiolyssnande
    Vad är det du hade velat lyssna på? Vad saknar du?

    P Hansen:
    Läser text varpå det framkommer att radiogodis hade mer material än SR hade själva vilket är lustigt
    Om det var det Tomas skrev ovan, "ryktet säger också att ...", så har jag redan svarat varför jag tror att detta inte stämmer.

    Om det var någon annan text, så hjälp mig gärna att hitta dit, eftersom jag gärna vill förstå den kritiken!

    styrande hand av kultur och historia vad vill uppleva och lyssna på
    Som jag svarade dig igår, får du gärna berätta vad det är du saknar.

    Du nämnde Kjell Alinge, och då undrar jag om du har hittat till vår serie av Hemma Hos med Kjell Alinge och Janne Forssell?
    Hemma Hos Kjell Alinge & Janne Forssell del 1 (länkar finns till övriga delar)
    Annika Webbmaster
  • Varför digitaliserades radioarkivet. Var det ett arbetsmarknadsprojekt och den stora arbetsinsatsen var ett självändamål?
    Eller jobbas det med att lösa upphovsrättsfrågorna och kanske det enklaste, att göra tillgängligt det som inte omfattas av upphovsrätt.
  • Tyvärr har jag inte kvar min llistning från Radiogodis så det är svårt att dra exempel, men exempelvis låg väl hela Dickie Dick Dickens med Martin Ljung ute liksom ett stort antal antal inslag med Knäppupp-relaterade inslag och en massa andra intervju, fakta och  humorprogram.(Mosebacke Monarki t.ex.) Dessa fanns för övrigt även delvis på SR Minnen.
    Jag bortser från musikprogrammen typ Rakt Över Disc och Kvällstoppen  där upphovsrättsfrågorna är mer klara.

    Det är inget fel att ha ett genusperspektiv, men när det blir huvudfrågan som överskuggar mycket annat har det gått lite långt..Detta är fel forum för den diskussionen och det har inget med Radiogodis att göra mer än att det förmodligen är dit resurserna som drogs in från SR Minnen har gått då det är detta som varit proriterat rätt länge...

    Jag ifrågasätter inte SRs rättigheter, utan varför ni inte gör något vettigt själva med Arkivet...Problemet med Radiogodis är att siten visade vad som skulle kunna vara möjligt.

    Tomas

  • Jan (Tomas får separat svar):
    För medarbetare på Sveriges Radio finns idag direkt åtkomligt ett fantastiskt arkiv med radioinslag från 1930 och framåt. Det gör att vi snabbt kan finna program och inslag som vi sänder i radio (och som alltså är tillgängliga för lyssnare indirekt, efter att vi först återutsänder dem i radio).

    Till skillnad från SVT, har vi på Sveriges Radio inte slutit ett avtal med Copyswede om upphovsrätt och kan därför inte öppna arkivet direkt för allmänheten. Kostnaden bedömdes troligen som för hög.

    Jag hör med Claes Hollander, den kollega som var ansvarig för vårt digitaliseringsprojekt mellan 2010 och 2013, om han känner till några planer om att tillgängliggöra delar av arkivet för lyssnare.
    Annika Webbmaster
  • Tomas:
    Det är verkligen inte enbart musik som är skyddad av upphovsrätt. Allt konstnärligt och litterärt skapande skyddas av upphovsrätten.

    Det är många olika grupper, se här:
    Medlemsorganisationer i Copyswede

    Det gör att vi inte har möjlighet att tillgängliggöra Dickie Dick Dickens (skådespelare och manusförfattare är två grupper vars ekonomiska rättigheter behöver värnas), Knäppupp-relaterade inslag (artister, manusförfattare och musiker äger sina rättigheter) eller humorprogram som Mosebacke Monarki (skådespelare, musiker, manusförfattare). Upphovsrätten gäller fram till 70 år efter upphovsmannens död.

    ...det förmodligen är dit resurserna som drogs in från SR Minnen har gått

    Jag vet inte vad du har för bild av mångfaldsarbete och jämställdhetsfrågor, men att försöka se till att experter som yttrar sig om ett visst ämne inte av släntrian är män om det finns lika kompetenta kvinnor, att försöka fundera över om det alltid ska vara pappan i en radiopjäs som ska vara den jönsiga och mamman den kloka - eller om det faktiskt fungerar att göra tvärtom - och att inse att det är något konstigt med att kvinnliga idrottare på hög nivå så ofta kallas för förnamnet, medan manliga benämns med efternamnet ... Det kostar verkligen inte speciellt mycket pengar. Jag tror att det är få förändringsarbeten som är så pass billiga.

    Men jag kanske är hemmablind. Vad är det för genusarbete, menar du, som suger resurser från vår verksamhet? (Om frågan tar för stort fokus från Radiogodis, flyttar vi den dialogen till en egen tråd!)

    Jag är alltså nyfiken på riktigt. Eftersom jag arbetat på Sveriges Radio i nästan 20 år, kan det förstås finnas en risk att jag missar något centralt. Hur vi hanterar lyssnarnas pengar är otroligt viktigt för vår trovärdighet. Och vår trovärdighet är vi otroligt stolta över och rädda om, så om du hjälper oss att förstå ett problem, är vi väldigt tacksamma (hur off topic det än är både i denna tråd och i ett webbsupport-forum)!

    Trevlig helg!

    PS:
    Här finns information från Copyswede om ersättningen som SVT betalar för de upphovsmän (som inte alltid är män) som bidragit till Öppet arkiv:
    https://www.copyswede.se/rattighetshavare/fragor-svar/ (bocka för att du vill läsa frågor om just Öppet arkiv).
    Annika Webbmaster
  • På 70-talet fanns det en sommar rysarnoveller som lästes upp, troligen P3? En timme eller något liknande, kanske söndag kväll.
    Finns det någon som minns eller var de går att hitta? Speciellt en med nyckelpigor har fastnat i mitt minne!
  • Så innerligt tråkigt att inte längre kunna lyssna på gamla Rakt över disc via Radiogodis. En glädjekälla som till mångas förtvivlan grusades när ni satte stopp för det. Så himla trist att inte kunna få njuta av dessa gamla härliga minnen. Finns det någon möjlighet att kunna lyssna på 80-talets Rakt över disc via er på Sveriges Radio?
  • Hej, nej det är inte ett program som för tillfället går att lyssna på.
  • Hej,
    Jag har letat efter en programserie som sändes 1980 och hette Nattcreme, hade tur i oturen att hitta ett par av dessa hos Radiogodis men samma vecka som jag hittade dessa stängdes sajten ner. Har letat en del till och hittat något som jag tror är ert arkiv men kan man komma åt att lyssna på detta någonstans och finns det i så fall fler avsnitt i serien? Det jag hittade verkar vara digitaliserat, finns på Svensk mediedatabas och heter: magnetband ; ¼ tum analog, 4 kanaler, 4,75 cm/s Wave   YA_sr_p3_1980-08-13 Arkivnummer                     YA_sr_p3_1980-08-13

  • Hej
    Prova att kontakta Programförsäljningen - nu har de visserligen semesterstängt, men de är tillbaka i slutet av augusti.

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2574&artikel=2950570
  • Tack för snabbt svar Karolina, såg att det finns hela 37 program i kanonserien Nattcreme, alla från 1980 😀
  • Hej

    SVT har ju öppet arkiv där man kan se program från förr om det nu var så kännsligt att radiogodis hade gamla radioprogram då borde ju ni på sr ha ett öppet arkiv som svt har och varför upptäckte ni då tnte tidigare att radiogodis hade gamla radioprogram?
  • Hej,
    Tragiskt att det finns så mycket prestige i att plocka bort radiogodis.

    Jag önskar på något sätt att ni lägger ut Rakt Över Disc-program igen, gärna samtliga.

    Om inte annat önskar jag ett axplock från 1988 och 1990.

    1988: alla program mellan 16-31 juli med rakt över disc

    1990-1991- ett program där Clabbe blandar in Carola från Livets Ord med Frankie Goes To Hollywood. Direkt efter nyheterna i ett program.

    Om det är möjligt.
  • Hej
    Då detta är ett forum för teknisk support så har jag ingen möjlighet att hjälpa er med programönskningar.
    Jag hänvisar till Annikas svar högst upp i tråden, och förslaget att höra av sig till P4Plus med önskemål.

    Mvh
  • Hej,

    Av de program som låg ute på Radiogodis.se saknar jag Nightflight och Eldorado mest. Finns det möjlighet att Ni lägger ut dessa på webben ? Med också gamla Soulcorner från 1978(9) till 1983.

    Hälsningar
    Torbjörn
  • Hej Torbjörn!

    Detta är alltså ett forum för teknisk support. Skicka gärna önskemålen till P4 Plus:
    Kontakta P4 Plus

    Soul Corner (och senare P3 Soul) finns det över 230 program från här:
    https://sverigesradio.se/p3soul

    Hur många av dessa som är från den period du främst är intresserad av vet jag dock inte, men du hittar förhoppningsvis en hel del spännande program!
    Annika Webbmaster