Radioföljetongen lyssna utan avbrott

Hej
Hur gör man för att avsnitten på radioföljetongen ska spelas upp automatiskt? Alltså utan att behöva ta upp mobilen och leta upp nästa avsnitt hela tiden.
Älskar radioföljetongen!

Kommentarer

  • Hej Gunnel och förlåt att svaret dröjt!

    Funktionen med att spela alla avsnitt finns på webben (som fungerar även på din mobil), men inte i vår app Sveriges Radio Play ännu. Vi planerar att införa något liknande i Play.

    Radioföljetongen

    När det gäller vissa program, som exempelvis just Radioföljetongen där vi vet att man gärna lyssnar på flera avsnitt i följd, har vi skapat färdiga grupper att välja där du kan spela alla avsnitt. Grupperna ligger nere under "flödet av avsnitt", se här (sidan Alla avsnitt från Radioföljetongen):

    Om jag där väljer att klicka på "Ditt liv och mitt ..." så hamnar jag här:
    Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson

    Där finns alternativet Spela alla avsnitt.

    Din egen spellista
    På webben kan du även lägga avsnitt i en egen kö, Min lista. Om du t ex vill lyssna på tre Dagens dikt och därefter på Tendens, så kan du klicka på funktionen + Min lista, se bild:

    Dessa avsnitt samlas sedan här:
    http://sverigesradio.se/sida/minlista och där kan du välja att spela alla ljud.

    Hoppas att detta hjälper dig att lyssna utan avbrott!

    Annika Webbmaster
  • Jag vill också ha detta i appen. Hoppas ni inför det så snart som möjligt.
  • Håller med. Min pojk är för liten för att byta program.
  • Ja! Gör så att det går att köa program i appen också! 😀 skulle vara perfekt för långa körningar.
  • Hej alla!

    Funktionen Min lista är på gång även i appen, och ni kan redan nu vara med och beta-testa den!

    Android

    Ni som har Android kan ladda den öppna beta-versionen genom Google Play. Här står det hur du gör:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten - Google Play Hjälp

    Iphone och Ipad:

    Ni som använder Ios får skriva i denna tråd, så kontaktar vi er:
    Beta-testa Min lista (sparade avsnitt och spelkö) i Sveriges Radio Play!

    Hoppas att ni får glädje av funktionen!
    Annika Webbmaster