Hittar inga äldre Radioföljetongen

Hej! Var kan man hitta och lyssna på gamla inlästa böcker från Radioföljetongen. När man söker i appen SR hittar man endast nyare material.

Kommentarer

  • Hej
    Det har att göra med upphovsrätter. Vi har rättigheter att låta en  radioföljetong poddas 30 dagar efter sista sändningsdag, sen tas  ljudfilerna bort.
    Läs mer på http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1111&artikel=6108101
    Mvh
  • Jag söker snöstormen som är inläst av Rolf Lassgård. Jag förstår det där med upphovsrätt men vet ni var man kan få tag på det? Jag tänker att det ev. Finns att köpa. För det slängs väl inte. Har provat att googla på olika sätt. Tack på förhand/ Maritha

  • Hej Maritha!

    Tyvärr finns den inte att köpa. Det är ju inte vi som äger rättigheterna, och vi har ingen möjlighet att sälja (eller att ge bort) sådant vi inte äger.

    Här finns dock en liten del av vårt innehåll som går att köpa:
    https://sverigesradio.se/butik

    För forskare, journalister, författare, föreläsare och liknande finns det ibland möjlighet att lyssna via Svensk mediedatabas. Hör av dig om det är aktuellt för din del, så berättar vi mer!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster