Radioappen borta! (Vita "genvägen" på Ipad/Iphone)

Vart tog appen med startsidan vägen?
 Hade den tills nyligen.
SR Play-appen  -den svarta - visar ju inte startsidan där jag kan läsa en del jag kanske missat. Dessutom ligger SR-apprn på "mobilledd" så jag måste vända på,paddan.
Saknar SR-appen!!!

Kommentarer

  • Hej!
    Är det appen Replay som nu är borta? Går den i så fall att ladda hem här?
    https://itunes.apple.com/se/app/replay/id531002942?mt=8

    Eller är det en genväg till vår hemsida sverigesradio.se (vit ikon på skrivbordet) som inte längre fungerar? I så fall kan du göra så här för att få en ny genväg:

    1. Gå till appen Safari (som ser ut som en kompass) och skriv in den webbadress du vill använda (i detta fall alltså sverigesradio.se
    2. När du ser rätt webbsidan på Ipaden klickar du till vänster om adressfältet i rutan med en pil som pekar upp
    3. Välj sedan rutan med ett plustecken (lägg till på hemskärmen)
    4. Du har sedan möjlighet att byta namn på genvägen, men är du nöjd som det är så trycker de lägg till. En länk till webbsidan kommer då att lägga sig som en app på skrivbordet

    Annika Webbmaster
  • Inte precis till vänster, snarare HÖGER så jag laborerade med bokmärk som favorit o en massa skit eftersom jag inte hittade vidare.
    Inte helt lätt hitta rutan med plustecken eftersom den ligger en bit "utanför" se bild. Bildinstruktion hade varit bra.
    Envis kärring lyckades  still slut. Puh!

  • Varför fungerar plötsligt inte appen SR längre? Går ej heller att uppdatera.
  • V. Stigzelius:
    Bra jobbat!
    Tack för att du berättade att det numera ligger till höger. Den beskrivning jag utgick från gällde en lite äldre version av Ipad.

    Annika, är det även för dig en vit genväg till vår hemsida som inte fungerar?

    Gör i så fall så här för att skapa en ny:
    1. Gå till appen Safari (som ser ut som en kompass) och skriv in den webbadress du vill använda (i detta fall alltså sverigesradio.se
    2. När du ser rätt webbsidan på Iphone klickar du i telefonens nederkant, på rutan med en pil som pekar upp
    3. Välj sedan rutan med ett plustecken (lägg till på hemskärmen). Du kan behöva skrolla åt höger för att hitta den efter alternativ som "Lägg till bokmärke" eller "Lägg till i läslistan".
    4. Du har sedan möjlighet att byta namn på genvägen, men är du nöjd med namnet så trycker du på lägg till. En länk till webbsidan kommer då att lägga sig som en app på skrivbordet.
    Hoppas att detta gick att följa. Hör av dig annars.
    Annika Webbmaster
  • Radera gärna den gamla genvägen som inte längre fungerar!

    Här kan ni se hur man gör:
    Så här tar du bort appar på iPhone, iPad och iPod touch

    Annika Webbmaster