Radio i klassrummet på högskola och universitet

Hej,

Enligt Skolverkets hemsida så får man i ett klassrum, lyssna på radioprogram medan de sänds. Jag tolkar det som att det då också är ok i högskola och universitet. Ok?

Men om man vill att en klass i ett klassrum, oavsett skolform, ska lyssna på en SR pod, vad gäller då? Är det ok, även om den egentligen inte sänds precis då. Den är ju inspelad.

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Så bra att du tror att vårt innehåll kan bidra till undervisningen!

    Poddfilerna får endast användas för privat bruk, så det är inte helt säkert att det går att göra det du önskar. Här har vi skrivit om detta:
    Vad får jag göra med nedladdat material?

    Det som är relevant för din fråga är:
    Önskar du använda Sveriges Radios inspelningar i offentliga /.../ sammanhang behöver du ett särskilt tillstånd. Kontakta Programförsäljningen via mejl eller telefon så berättar vi mer.

    Telefon
    E-post
    programforsaljningen@sverigesradio.se

    Hoppas att det går att lösa!
    Annika Webbmaster