radera nedladdat avsnitt.

Hur raderar jag ett nedladdat avsnitt från sr appen?

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Du går in under knappen (Iphone) eller fliken (Android) "Favoriter" och scrollar ner en bit till "Nedladdade filer".

    För Iphone, tryck "ändra" och välj de programavsnitt du vill ta bort. För Android, välj det programavsnitt du vill ta bort, men håll fingret liiiiite längre än vanligt på det så får du upp en liten meny där du kan ta bort just detta avsnitt.

    Bästa hälsningar,

  • På Android: när jag håller fingret lite längre på avsnittet kommer följande menyalternativ upp.

    1 Spela
    2 Gå till avsnitt

    Ingen möjlighet att radera, således.

    Mvh,
    Johan

  • Detta gäller avsnitt som finns har varit nedladdade med inte sparats till disk. Sparade avsnitt kan tas bort.

  • Hej Johan!

    Det är alltså din lyssningshistorik som du skulle vilja radera?

    Det tror jag inte går i nuvarande version av appen, med mindre än en ominstallation. Filerna ligger inte lokalt hos dig. När du har lyssnat har du gjort det strömmande, så att de legat kvar på vår server.

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Jag löste problemet genom att ladda ned avsnittet och sedan radera. Problemet uppstod (tror jag) genom att jag raderade cashen för appen.

    Johan

  • Hej
    Vill också radera ett P1 program som laddats ner oavsiktligt
    Men förstår fortfarande inte:
    Hur gör jag?
    Hälsn
    Anonym

  • Anonym:
    I appen för Iphone?

    In under "Favoriter", sedan "Nedladdade". Tryck på knappen "Ändra". Då dyker en symbol upp framför dina nedladdade avsnitt. Tryck på den, och sedan på "Radera".

    Hoppas att du förstod hur jag menade!

    Trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • Johan:
    Tack för att du berättadehur du löste det!

    Trevlig helg!

    Annika Webbmaster
  • Tack Webmaster, nu har jag lyckats radera 😀

    Ha det gott!

  • Går det att radera alla nedladdade avsnitt på en och samma gång?

  • Hej Robert!
    Ursäkta det sena svaret!
    Det går tyvärr inte, vare sig i iOS eller Android. Du måste radera ett i taget. Ominstallerar du appen däremot så försvinner alla avsnitt.

  • Fungerar fortfarande inte. När justeras appen?

  • Hej Tanja!
    Går det inte att radera ett avsnitt? Vilken version av appen har du?

  • Samma problem. Samsung s5
    Fick meddelande att jag hade dåligt minne i mobilen. Appen säger att jag har 450Mb nedladdat men när jag går in under 'pods' i mobilen finns över 5Gb nedladdade avsnitt från SR.
    Programmen är borttagna i 'nedladdat' i appen.

  • Hej Dan!

    Detta är en bugg. Sveriges Radio Play för Android tappar bort sökvägen till nedladdade filer hos några besökare, vilket gör att dessa både är svåra att spela upp på nytt och att radera korrekt.

    Vi arbetar på att lösa detta. Att avinstallera appen och ominstallera den från grunden, frigör förstås minne, om du vill lösa detta akut.

    Tack för att du rapporterade in problemet och lycka till!

    Annika Webbmaster
  • Jag har en Samsung S7, fixar inte att radera nerladdade program.
    Lasse
  • Hej Lars!Om du trycker och håller kvar på filen, får du då upp valet att ta bort den?
  • Rensade en äldre iPhone 4S (iOS 9.3.5) från oönskat, men så att SR appen + data fortfarande är 1,1Gb trots att jag tagit bort ca 25 nerladdade avsnitt. Gör jag något fel?
    Vill helst inte avinstallera helt, har många nerladdade för att minnas att jag skall lyssna.
  • Hej Ola!
    Ser det ut så även efter omstart av telefonen?
  • Försöker på alla vis att radera avsnitt från appen, men det enda alternativet som ges är "spela". Det här problemet har tydligen funnits länge, den här frågan är fyra år gammal, men fortfarande inte löst. Varför fixar ni inte appen så att det blir en tydlig "radera-funktion"?

  • Hej
    Du sveper på filen till vänster så får du upp ett val att radera.
  • Jesper, SR appen + data är fortfarande 1,1Gb, dvs. inget utrymme frigjordes när jag raderade 25 av mina nerladdade avsnitt.

  • Testa en hård omstart, dvs håll ner on/off-knappen och hemknappen några sekunder så startar telefonen om, och se om det hjälper. Annars är ominstallation det som gäller.
  • Hur har det gått för er Android och Ola B? Är det någon av er som fortfarande har problem att radera avsnitt?
    Annika Webbmaster